آیا ویروس کرونا از طریق غذا منتقل می‌شود؟

سازمان بهداشت جهانی: کرونا نه از طریق پوست، بلکه از طریق دستگاه‌ تنفسی منتقل می‌شود

انتقال ویروس کرونا از طریق غذا و خرید، یکی از نگرانی‌ میلیون‌ها نفر بوده است.
KAMIL KRZACZYNSKI / AFP

 

با ادامه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، مردم به طور فزاینده‌ای نگران انتقال عفونت از طریق خرید مواد غذایی یا حتی کیسه‌های سوپر مارکت و مواری از این دست هستند.

با توجه به تعطیلی بسیاری از شهرهای کشورهای مختلف جهان برای جلوگیری از شیوع ویروس، بسیاری از افراد به طور عمده نیازهای خود را از طریق اینترنت تامین می‌کنند و خدمات «تحویل» رونق گرفته‌است که تا نیازهای مختلفی از جمله تهیه مواد غذایی را تامین کند. 

شاید برجسته ترین سوالی که مستقیما افراد با آن مواجه می‌شوند این است که آیا «غذا» که مثلاً از طریق سرویس «تحویل» سفارش داده می‌شود، عفونت را منتقل می‌کند؟

سازمان بهداشت جهانی برای پاسخ به این سوال میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، در یك فیلم کوتاه در حساب توییتر خود این موضوع را روشن كرد. دکتر ماها طلعت، مشاور منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی، گفت که ویروس کرونا از طریق غذا منتقل نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترجیحا، باید حداقل از شخصی که غذا را به شما می‌دهد یک و نیم متر فاصله بگیرید و بعد از آن غذا باید از کیسه‌ بیرون بیاید و کیسه‌ها به طور مستقیم دفع شوند، پس از آن دستها باید به خوبی شسته شوند و آنچه را که سفارش داده‌اید بدون هراس بخورید.

همچنین توصیه شده است که کیسه‌های تحویل را مستقیماً پرتاب کنید، نه اینکه آنها را بشویید یا استریل کنید.

درمورد میوه یا سبزیجات، این متخصص سازمان بهداشت جهانی گفته است که کافی است آنچه را که می‌خواهیم بخوریم، شست‌وشو دهیم. 

سازمان بهداشت جهانی همچنین گفته است که ویروس کرونا از طریق کفش منتقل نمی‌شود. ماها طلعت با تأکید بر اینکه سطوح باید کاملاً با صابون و آب تمیز شود، افزود: «افرادی که آنها را تمیز می‌کنند باید از دستکش سنگین استفاده کنند و سپس با کلر رقیق پاک شوند.» به همین دلیل، وی بر وجود شستن دست‌ها به طور مداوم با آب و صابون تأکید کرد.

وی در مورد روش‌های انتقال ویروس‌ تاکید کرد که این ویروس از طریق کفش یا پوست منتقل نمی‌شود بلکه فقط از طریق دستگاه تنفسی این انتقال انجام می‌شود.

این مقام سازمان بهداشت جهانی با اشاره به ضرورت فاصله اجتماعی، بر ضرورت پوشیدن دائمی دستکش تاکید کرد.

بیشتر از زندگی