انتقاد جیمی فالون مجری کنسرت یک جهان از جف بزوس بنیانگذار آمازون

دارایی جف بزوس، پس از اپیدمی ویروس کرونا ۲۰ درصد رشد داشته است

جیمی فالون، مجری بخش دوم برنامه، همراه با سایر همکاران مجری خود، جیمی کمل و استیفن کلبرت، این برنامه را اجرا می‌کردند - Matt Winkelmeyer  / Getty Images via AFP

جیمی فالون، مجری برنامه شب، همزمان با اجرای برنامه کنسرت «یک جهان: با هم در خانه»، جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون، را مورد انتقاد قرار داد.

کنسرت «یک جهان» توسط لیدی گاگا، نهاد «شهروند جهان» و«سازمان بهداشت جهانی» برای «قدردانی» از کسانی که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، برنامه‌ریزی شده بود. 

جیمی فالون، مجری بخش دوم برنامه، همراه با سایر همکاران مجری خود، جیمی کمل و استیفن کلبرت، این برنامه را اجرا می‌کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در مراسم افتتاحیه بخش دوم کنسرت، اعلام شد که بیش از ۵۰ میلیون دلار پیش از آغاز این کنسرت جمع‌آوری شده است، و فالن به تمسخر گفت: «و نیمی از این با تکاندن جف بزوس برای ته مانده پول خرد جیبش بوده.» 

به گزارش این هفته نشریه گاردین،‌ دارایی جف بزوس، پس از اپیدمی ویروس کرونا ۲۰ درصد رشد داشته است و ۲۴ میلیارد دلار در طول چهار ماه گذشته به آن افزوده شده است. با این حساب، دارایی او حالا ۱۳۸ میلیارد دلار است. 

بزوس مالک ۱۱ درصد از سهام شرکت آمازون است و از سال ۲۰۱۷ میلادی ثروتمندترین فرد جهان بوده است. 

قرنطینه و حضور بیشتر مردم در خانه‌ها به استثنای بعضی از کارکنان کلیدی، بازار آمازون را گرم کرده است و افزایش تقاضا، کسب و کار آن را تقریبا به اوج خود یعنی مشابه دوران تعطیلات رسانده است. 

کنسرت «یک جهان» شاهد هنرنمایی و حضور صدها نفر از بزرگترین ستاره‌های جهان، از جمله جنیفر لوپز، لیدی گاگا، سر پل مک کارتنی، سرالتون جان و رولینگ استونز بود. 

© The Independent