پیاده‌روی ۲۵ میلیون پوندی کهنه‌سرباز ۹۹ ساله

کهنه‌سرباز جنگ‌جهانی دوم ۲۵ میلیون پوند کمک‌مالی برای خدمات بهداشت ملی جمع‌آوری کرد

مور ۹۹ ساله در دوران جنگ جهانی دوم در هندوستان و برمه در ارتش بریتانیا خدمت می‌کرد-Justin TALLIS / AFP

سروان تام مور با شرکت در «پیاده‌روی صدمین سالگرد تولد» بیش از ۲۵ میلیون اعانه برای خیریه‌های خدمات بهداشت ملی بریتانیا جمع‌آوری کرد.

مور ۹۹ ساله پیاده‌روی صد مرحله‌ای در باغ خانه‌اش را اوایل ماه جاری میلادی با هدف جمع‌آوری هزار پوند برای خدمات بهداشت ملی آغاز کرد.

این کهنه‌سرباز بریتانیایی، هدف‌گذاری کرده بود که قبل از تولد ۱۰۰ سالگی‌اش در پایان همین ماه، ۱۰۰ مرحله پیاده‌روی‌اش را به پایان برساند.

با توجه به آن که پویش جمع‌آوری اعانه سروان مور به فضای مجازی هم راه یافت هدفی که در صفحه‌اش به نام «فقط‌ کمک» برای جمع‌آوری اعانه مطرح کرده بود به تدریج به نیم میلیون پوند افزایش یافت.

مور که در آستانه صدسالگی است اکنون بیش از ۲۵ میلیون پوند گردآوری کرده است و بیش از ۵ هزار درصد از هدفی که تعیین کرده بود فراتر رفته است.

سروان مور ۱۰۰ مرحله پیاده‌روی در باغ خانه‌اش را در پنج‌شنبه ۱۶ آوریل به پایان رسانده بود اما اعلام کرد تا روز تولدش به پیاده‌روی ادامه خواهد داد.

این کهنه‌سرباز در پایان مرحله صدم، در برنامه صبحانه بی‌بی‌سی پیام امیدواری داد و گفت: باشد که در پایان آن روز همگی سلامت باشیم.

«خورشید دوباره بر شما خواهد تابید و ابرها به کناری خواهند رفت».

مور ۹۹ ساله در دوران جنگ جهانی دوم در هندوستان و برمه در ارتش بریتانیا خدمت می‌کرد.

بعد از آن‌که مردم از تلاش‌های سروان مور برای جمع‌آوری اعانه، استقبال کردند دولت بریتانیا نیز تأیید کرد که نخست‌وزیر این کشور هم می‌خواهد از اقدامات «قهرمانانه» این کهنه‌سرباز رسماً تقدیر کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین ممکن است  در روز تولد سروان مور با هواپیمای جنگنده اسپیت‌فایر پرواز نمایشی برگزار کنند.

طبق اخبار منتشره، گروهی از متخصصان نگهداری هواپیما در آشیانه «بیگین هیل» واقع در جنوب‌شرقی لندن امیدوارند که بتوانند به مناسبت روز صدسالگی مور یک مراسم سلام به سبک دوران جنگ‌جهانی دوم برگزار کنند.

یکی از اعضای این گروه به نشریه تلگراف گفت: «راستش را بخواهید تماشای پرواز هواپیمای جنگنده اسپیت‌فایر در آسمان می‌تواند مقداری روحیه همه ما را بهتر کند. این هواپیمای جنگنده نماد آزادی بوده است و می‌تواند جلوه بی‌کم‌وکاست خود تام باشد»

© The Independent