هواپیماهای بوئینگ مکس تا ماه مه مجوز پرواز نخوهند داشت

پرواز این نوع هواپیما از ماه مارس ممنوع شده است

بوئینگ ۷۳۷ در یکی از مراکز بوئینگ در سیاتل، ۲۷ ژوئین ۲۰۱۹- Stephen Brashear/Getty Images/AFP

بنا به گزارش‌ها، به دنبال دو سانحه مرگبار سقوط هواپیما، ممکن است شرکت بوئینگ ناچار شود تولید هواپیماهای نوع «۷۳۷ مکس» را تعلیق کند یا تعداد آن را کاهش دهد.

هیئت مدیره این شرکت هواپیماسازی آمریکایی، روز دوشنبه در شیکاگو تشکیل جلسه داد تا میزان تولید این هواپیما را - که در ساخت آن نقص فنی وجود دارد، به بحث بگذارد.

انتظار می‌رود تصمیم در مورد این که آیا باید تولید این نوع هواپیما به حال تعلیق کامل در بیاید یا نه، در مرحله بعدی اعلام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رویترز، اداره هوانوردی فدرال (اف ای ای) که بر صنایع هوایی نظارت دارد، هفته گذشته اعلام کرد این هواپیماها تا پیش از سال جاری مجوز پرواز نخواهند گرفت.

به دنبال دو سانحه مرگبار جت‌های بوئینگ «۷۳۷ مکس»، پرواز این نوع هواپیما از ماه مارس ممنوع بوده است. 

در اکتبر سال گذشته، پرواز شماره ۶۱۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس، متعلق به شرکت هواپیمایی «لایِن ایر»، کمی ‌پس از بلند شدن از باند فرودگاه جاکارتا سقوط کرد. در این سانحه ۱۸۹ نفر کشته شدند.

به دنبال آن، در ماه مارس، ۱۵۷ مسافر دیگر در سقوط پرواز ۳۰۲ شرکت هواپیمایی اتیوپی در نزدیکی آدیس آبابا کشته شدند.

در هر دو سانحه، سیستم راهیابی هواپیما (ام سی ای اس) دچار نقص فنی شده بود.

به دنبال منع پرواز هواپیماهای ۷۳۷ مکس، شرکت بوئینگ تولید آن‌ها را از ۵۲ فروند در ماه به ۴۲ فروند کاهش داده است.

یک سخنگوی شرکت بوئینگ گفت: «ما به همکاری نزدیک خود با اداره هوانوردی فدرال و نهادهای نظارت بین‌المللی ادامه خواهیم داد تا مجوز لازم برای بازگشت پروازهای امن مکس صادر شود.»

او افزود: «ما بر اساس زمان و شرایط از سرگیری پروازها - که به تایید سازمان‌های نظارتی و حوزه‌های متفاوت قضایی بستگی دارد، میزان تولید آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.»

مایکل اولیِری، مدیر شرکت هواپیمایی «رایان ایر»، که سفارش ۲۱۰ فروند هواپیمای مکس را داده، پیش بینی می‌کند که این هواپیماها تا ماه مه آینده آماده پرواز نخواهند بود.

بیشتر از جهان