نقاشی جدید بنکسی در قرنطینه خانگی

نقاشی جدید بنکسی بر خلاف معمول به جای خیابان روی دیوار حمام خانه‌اش نقش بسته است

آخرین اثر خیابانی بنکسی یک ماه قبل از آن که بریتانیا قرنطینه ویروس کرونا را آغاز کند، در شهر بریستول، ظاهر شد - GEOFF CADDICK / AFP

بنکسی از دیوارنگاری جدید خود رونمایی کرده، اما به رغم سایر آثار این هنرمند گرافیتی، این نقاشی در خیابان پیدا نمی‌شود. 

این هنرمند، مانند بسیاری، به علت شیوع ویروس کرونا در بریتانیا در قرنطینه خانگی بوده و به ناچار از خانه کار می‌کند. 

بنابراین، دیوارنگاری جدید او در حمام خانه‌اش نقش بسته است.  

بنکسی در این دیوار نگاری، پنج عکس از جوندگانی را نقاشی کرده که در حال فشار دادن خمیر دندان هستند و از چراغ حمام آویزان شده و در توالت ادرار می‌کنند. در کنار این تصاویر او نوشته: « همسرم از کار کردن من در خانه متنفر است.»

عکس از صفحه اینستاگرام بنکسی

بنکسی قبلا هم از موش‌ها برای تفسیر اوضاع اجتماعی بهره برده است. او از بلک له رت،‌ هنرمند گرافیتی فرانسوی الهام گرفته و کارش را با گرده‌برداری از جوندگان در سراسر انگلستان با جملاتی مانند «‌ زیرا من بی ارزشم» و « زمان ما فرا خواهد رسید» آغاز کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موش‌های این هنرمند دیوارنگار، به عنوان نمادی تعبیر شده‌اند که بیانگر تلاش مداوم برای از بین بردن گرافیتی بر روی دیوارها می‌باشند، در حالی که این آثار دوباره ظاهر می‌شوند، مانند موش‌ها. 

آخرین اثر او یک ماه قبل از آن که بریتانیا قرنطینه ویروس کرونا را آغاز کند در منطقه بارتون هیل در شهر بریستول، ظاهر شد. در این نقاشی دیواری دختری جوان بر روی دیوار دیده می شود که با شلیک یک گلوله به سوی آسمان، کمی آن طرف‌تر، انفجاری به رنگ قرمز مانند آتش بازی خلق می‌کند. 

هر چند این نقاشی دیواری تنها ۴۸ ساعت بر روی دیوار دوام آورد و محو شد، اما به جای آن پیامی روی دیوار نوشتند که گمان می‌رود ناسزایی به شهرداری شهر بریستول باشد. 

© The Independent

بیشتر از زندگی