تنها چند هفته تا درمان دارویی عفونت ناشی از ویروس کرونا فاصله است

پژوهشگران استرالیایی تاثیر داروهای ضد ویروس فعلی را روی بیماران، مورد آزمایش قرار دادند

«زمان لازم برای اینکه بدانیم آیا داروهای ضد ویروس موثر هستند یا خیر بسیار کوتاه‌تر از زمان لازم برای ساخت واکسن است»- REUTERS/Thomas Peter

گفته می‌شود دانشمندان تنها «چند هفته» تا نتیجه‌گیری آزمایشات مرتبط با درمان دارویی بیماری ناشی از ویروس کرونا، فاصله دارند.

پژوهشگران استرالیایی در تحقیقی، تاثیر داروهای ضد ویروس فعلی را در افزایش نرخ نجات بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، مورد آزمایش قرار دادند.

از آنجایی که متخصصین در سراسر دنیا سرگرم ساخت واکسن کووید-۱۹ هستند و شاید تحقق این امر ماه‌ها و یا حتی سال‌ها به طول بیانجامد، لذا دانشمندان به عنوان راه‌حلی برای کوتاه مدت، درمان دارویی را در دست آزمایش دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شارون لووین مدیر انستیتوی عفونت و ایمنی «پیتر دورتی» ملبورن روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «زمان لازم برای اینکه بدانیم آیا داروهای ضد ویروس موثر هستند یا خیر بسیار کوتاه‌تر از زمان لازم برای ساخت واکسن است.» 

او در گفتگو با گاردین افزود: «از آنجایی که در این تحقیقات از داروهای موجود استفاده می‌کنیم، نحوه استفاده ومیزان ایمنی آنها را می‌دانیم. فقط نمی‌دانیم که آیا تاثیردرمانی نیز دارند یا خیر.»

پروفسور لووین ، که همچنین مطالعات دانشگاهی مشترک را در مشارکت استرالیا برای تحقیقات آمادگی در موارد اضطراری بیماریهای عفونی (Apprise) رهبری می‌کند، این سخنان را در حالی ایراد کرد که وزیر بهداشت این کشور تخصیص بودجه دولتی سه میلیون دلاری (۱.۵ میلیون پوند) جهت سرعت بخشیدن به تحقیقات مرتبط با تشخیص و درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا را اعلام کرد.

یک سوم این بودجه در اختیار دانشگاه استرالیای غربی واقع در شهر پرث قرار می‌گیرد تا تاثیر داروهای ضد ویروس و تعدیل کننده سیستم ایمنی را بر روی بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه آزمایش کنند.

به گفته پروفسور لووین این تحقیقات در مجموعه‌ای انجام می‌شود که از قبل برای انجام تحقیقات بر روی بیماری سینه پهلوی حاد ایجاد شده بود، پیش از اینکه بدانیم ویروس کرونا وجود دارد.

دو میلیون دلار باقیمانده در بین ۹ پروژه در حال انجام توسط (Apprise)، از جمله تحقیقات در مورد نحوه انتشار کووید-۱۹ تقسیم خواهد شد.

او همچنین اضافه کرد: «به احتمال زیاد بسیاری از شما در مورد مصونیت جمعی و یا اینکه مردم بدون ابتلا به بیماری نسبت به آن مصونیت پیدا می‌کنند، چیزهایی شنیده‌اید. ما هنوز نمی‌دانیم این امر چگونه اتفاق می افتد.»

تعداد مبتلایانِ روز دوشنبه استرالیا، ۳۳ نفر اعلام شد که کمترین میزان در یک ماه گذشته و کمتر از یک دهم آمار روزانه ابتلا در دو هفته قبل بود. در حال حاضر تعداد مبتلایان در استرالیا ۶ هزار و ۳۲۲ نفر و تعداد تلفات ۶۱ نفر گزارش شده  است.

اما گِرِگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا در کنفرانس تلویزیونی خود اعلام کرد: «هنوز برای کاهش محدودیت‌ها زود است. اکنون زمان آن است که به فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه عمومی ادامه دهیم، چرا که تاثیر این اقدامات را در کاهش نرخ رشد تعداد مبتلایان می‌بینیم.»

در طول تعطیلات عید پاک، استرالیا با اعمال قوانین سختگیرانه توسط هلیکوپتر، پست‌های بازرسی پلیس و جریمه‌های سنگین، سعی کرد تا از شکسته شدن مقررات منع مسافرت و گردهمایی توسط مردم این کشور جلوگیری به عمل آورد.

© The Independent

بیشتر از جهان