به دنبال همه‌گیری کرونا دامداران بریتانیایی هزاران لیتر شیر را دور ریختند

شاید برخی دامداران ناگزیر به قربانی کردن هزاران گاو شوند تا در دوران همه‌گیری بیماری دوام آورند

در صورت عدم حمایت دولت این صنعت سقوط خواهد کرد-OLI SCARFF / AFP

به دنبال قطع تقاضای کافه‌ها، رستوران‌ها و اداراتی که به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده‌اند، تولیدکنندگان شیر در سرتاسر بریتانیا هزاران لیتر شیر را معدوم کردند. 

آنان می‌گویند در صورت عدم حمایت دولت، این صنعت سقوط خواهد کرد. 

انجمن رویال تولیدکنندگان لبنیات بریتانیا گفت بدون کمک مالی، برخی کشاورزان ممکن است مجبور شوند هزاران گاو را قربانی کنند تا در دوران همه‌گیری بیماری دوام آورند؛ و این به معنای کمبود شیر در دوران پس از لغو مقررات تعطیلی است. 

این انجمن خواستار آن شده است که کشاورزان پول شیرهای فروخته‌نشده و معدومی در دوران تعطیلی را دریافت کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از آن که کشاورزان مجبور به معدوم کردن شیرهای فروش‌نرفته شدند، درخواست فوق از سوی این انجمن صادر شد. 

رابرت مالت، یک کشاورز تولیدکننده لبنیات در ویلتشایر، روز دوشنبه در توییتی نوشت که «۱۷ هزار لیتر شیر را معدوم کرده» است، و شرکت پنیرسازی وینتردیل در کنت نیز با انتشار ویدیویی نشان داد که شیر از لوله بیرون آمده و دور ریخته می‌شود. 

این شرکت نوشت: «پنیرسازی‌های کوچک دوران سختی را می‌گذرانند. بدبختی ادامه دارد. امروز شیر تحویل گرفته نشد و متاسفانه مجبور شدیم آن را دور بریزیم.» 

گاوها حتی اگر بازاری برای فروش شیرشان نباشد، باید دوشیده شوند تا سالم بمانند. 

تخمین زده می‌شود که حدود ۳۰۰ دامداری تولید شیر که روزانه حدود یک میلیون لیتر شیر تولید می‌کنند، از این بحران آسیب دیده‌اند. 

‌پیتر الویس، رئیس انجمن رویال تولیدکنندگان لبنیات بریتانیا، گفت: «حمایت از تولیدکنندگان به معنای امنیت غذایی کوتاه‌مدت و درازمدت است و فشار بر صنعت را کاهش می‌دهد. برداشتن فشار مضاعف ناشی از نبود تقاضا، کمک می‌کند که بدون اخلال طولانی‌مدت در بازار، قیمت فعلی حفظ شود.» 

او افزود:‌ «این حمایت همچنین به کشاورزان آسیب‌دیده کمک می‌کند تا بدهی‌های خود را به فروشندگان مواد اولیه محلی و صنعتی که پشت صنعت دامداری قرار دارند، بپردازند.» 

او گفت، این کمک باعث می‌شود که گاوها کشته نشوند که ممکن است کاهش قیمت گوشت را به دنبال داشته باشد و موجب شود که کشاورزان متخصص تولید گوشت ضرر کنند. 

گفته می شود که وزیران و مقامات کشور در حال بررسی راه‌هایی هستند تا شیر به جای معدوم شدن، به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هایی ارسال شود که با اندک افزایش تقاضا روبه‌رو شده‌اند. 

© The Independent

بیشتر از جهان