آتش گرفتن کامیون حامل دستمال‌های توالت پس از تصادف

دستمال توالت در هفته‌های اخیر همزمان با شیوع ویروس کرونا، کمیاب شده است

کارکنان یک شرکت در حال جابجایی بسته‌های بزرگ دستمال‌های توالت. 
REUTERS/Anton Vaganov


یک کامیون حامل دستمال‌های توالت، در شهر تگزاس آمریکا پس از تصادف دچار آتش‌سوزی شد.  در این حادثه که روز چهارشنبه گذشته ساعت چهار و نیم صبح رخ داد، یک کامیون ۱۸ چرخ پس از آن که کنترلش را در مسیر غربی سامانه بزرگراه میان ایالتی بیستم از دست داد، دچار حریق شد. 

پس از آن کل مسیر غربی بزگراه مسدود شد در حالی که همزمان، امدادگران بازمانده‌های کامیون سوخته را پاکسازی می‌کردند.  اداره ترابری تگزاس به شبکه تلویزیون دالاس (WFAA) گفت که «بخش اعظم» دستمال‌های توالت در آتش سوختند.  مقام‌های رسمی تایید کرده‌اند که راننده کامیون در آن حادثه آسیبی ندیده است.

دستمال توالت در هفته‌های اخیر همزمان با شیوع ویروس کرونا، کمیاب شده است. 

به علت ذخیره بیش از حد دستمال توالت توسط مردم که پیش‌بینی محدودیت رفت‌و‌آمد را می‌کرده‌اند، قفسه فروشگاه‌ها مرتب از دستمال توالت‌ها خالی شده است.  دکتر استیو تیلور، نویسنده کتاب «روانشناسی اپیدمی»، به روزنامه ایندیپندنت گفته است که ذخیره دستمال توالت بی‌معناست و و این امر ناشی از اوج حس انزجار در مردم است. »

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌افزاید:‌ «چیزی که در طول اپیدمی رخ می‌دهد، این است که مردم با خطر ابتلا به بیماری مواجه می‌شوند و در نتیجه حس نفرت و انزجار در آنها بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی آنها حس انزجار در آن‌ها تقویت می‌شود و تشویق می‌شوند که از موارد منزجرکننده دوری کنند.» 

دکتر تیلور می‌افزاید:‌ «انزجار مانند زنگ خطری است که به شما هشدار می‌دهد از عفونت فرار کنید. در نتیجه، مثلا من وقتی یک دستگیره را ببینم که با بزاق دهان افراد آلوده شده، به آن دست نمی‌زنم و حس تنفر در من ایجاد می‌شود. همین، ما را در امان نگه می‌دارد»

براساس یک پروژه ردیابی از سوی دانشگاه جان هاپکینز، بیش از ۱۹۹،۰۹۲ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. شمار درگذشتگان هم به ۴۳۶۱ نفر رسیده است. (این آمار مرتب به‌روز می‌شود و از تاریخ این گزارش، شمار مبتلایان و قربانیان بیشتر شده است.) 

مرکز مهار و پیشگیری از بیماری‌ها، برای مبارزه با شیوع ویروس واگیر‌دار،‌ پیشنهاد دو هفته ممنوعیت تجمعات بیش از ۵۰ نفر را داده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان