ژیمناست مشهور آمریکایی از نظرات تحقیرآمیزی که درباره بدنش شنیده می‌گوید

کیتلین اوهاشی می‌گوید در نوجوانی او و دوستانش سر غذا نخوردن و لاغر ماندن رقابت می‌کردند

ژیمناست برجسته آمریکایی، کیتلین اوهاشی از نظرات تحقیر‌آمیزی که در مورد بدنش ابراز شده پرده برداشته و گفته است در مواردی حتی «طرفدارانش» به او گفته‌‌اند که «شبه خوک» شده یا «یک فیل بلعیده».

خانم اوهاشی ۲۳ ساله پس از شکست دادن سیمون بایلز، هم تیمی‌اش که چهار مدال طلای المپیک دارد، مورد توجه قرار گرفت. او امید کسب موفقیت‌های بین‌المللی زیادی است.

اما مصدومیت از ناحیه کمر باعث شد او تا زمان درمان کامل از میدان‌ها دور بماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز چهارشنبه او در گفت‌و‌گو با سرویس ورزشی بی‌بی‌سی از نحوه برخورد نادرست یک مربی‌اش صحبت کرد. به گفته او این مربی از اینکه بدن او بعد از مدتی دور ماندن از فضای تمرین تغییر زیادی کرده، ناراضی بود.

وی گفت: «او از اینکه من اضافه وزن پیدا کرده بودم، بسیار خشمگین بود».

خانم اوهاشی همچنین اوت ۲۰۱۸ به «پلیرز تریبیون» گفته بود: «به من می‌گفتند اضافه وزنم شرم‌آور است. می‌گفتند مثل پرنده‌ای هستی که نمی‌تواند پرواز کند».

با وجود اینکه خانم اوهاشی توانایی‌های فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده‌است (ویدئویی از اجرای او در ماه ژانویه امسال تنها در شبکه توییتر ۴۳ میلیون بار دیده شده بود)، این ژیمناست از قضاوت‌ها و نظرات بی‌رحمانه برخی صاحب‌نظران در امان نیست.

@UCLAGymnastics

امتیاز کامل هم برای این اجرا کم است. کاری از @katelyn_ohashi

به گفته او: «به عنوان ژیمناست، بدن‌های ما در این لباس‌های تنگ و کوچک، مدام در معرض دید است». 

این ژیمناست اهل سیاتل که از سن سه سالگی ژیمناستیک کار کرده‌است اعتراف می‌کند که در دوره‌هایی از همه چیزش متنفر بود. کیتلین اوهاشی می‌گوید در نوجوانی او و دوستانش سر غذا نخوردن و لاغر ماندن رقابت می‌کردند. به گفته او «ما نمی‌فهمیدیم با بدن‌هایمان چه می‌کنیم و این کارها چقدر خطرناک هستند».

بعد از اینکه خانم اوهاشی تصمیم گرفت در دانشگاه UCLA در رشته مطالعات زنان تحصیل کند، احساساتش درباره بدنش تغییرات زیادی کردند.

او می‌گوید: «الان من کاملا طرفدار مسائل مربوط به زنان و توانمند کردن آن‌ها هستم. بدن هر کس متفاوت است و هیچ بدنی کامل نیست».

طرفداران از این نظرات بی‌تعارف و رک او ابراز خشنودی کرده‌اند.

@GymCastic

کیتلین اوهاشی بعضی از نظرات تحقیر کننده‌ای را که درباره بدنش ابراز شده، بازگو می‌کند.

بسیاری دیگر اما طاقت شنیدن انتقادات از او را ندارند.

@PortraitOfMmeX

هی! اگر شما نظر تحقیرآمیزی درباره بدن کیتلین اوهاشی دارید، یک لطفی به همه‌مان بکنید؛ با یک پشتک واروی جانانه بروید توی سطل آشغال.

© The Independent

بیشتر از ورزش