ضرورت توجه بیشتر به بیماران مبتلا به زوال عقل در جریان اپیدمی کرونا 

«آن‌ها احساس وحشت و انزوا می‌کنند و در این شرایط بحرانی سخت نیازمند حمایت هستند»

بیش از هفتاد درصد مبتلایان به زوال عقل، در جریان اپیدمی نیازمند مراقبت بیشتر هستند- Pixabay

یک نهاد خیریه موسوم به انجمن آلتزهایمر ایرلند (ای اس آی) می‌گوید، کسانی که به زوال عقل مبتلا هستند، در جریان اپیدمی کرونا بیش از پیش گرفتار توهم، فکر و خیال، سردرگمی و گیجی می‌شوند.

این نهاد با مطالعه روی ۱۶۰ فرد مبتلا به زوال عقل، کسانی که از آن‌ها مراقبت می کنند و کارشناسان زوال عقل، گزارش داده که (در شرایط کنونی) إحساس تنهایی، انزوا، نگرانی و وحشت بیماران تشدید می‌شود.

بیش از هفتاد درصد مبتلایان به زوال عقل، در جریان اپیدمی نیازمند مراقبت بیشتر از جمله حمایت‌های عملی و عاطفی مثل تماس‌های تلفنی بوده‌اند.

این نهاد خیریه می‌گوید شاهد افزایش موارد مربوط به رفتارهای «واکنشی» از جمله افزایش میزان گیجی، واهمه و بیخوابی بوده است.

«ای اس آی» می‌افزاید کاهش خدمات به معنای آن است که کسانی که از بیماران مبتلا به زوال عقل مراقبت می‌کنند، بخاطر اپیدمی کرونا تحت استرس و فشارهای مضاعف قرار می‌گیرند.

زنی که از شوهر مبتلا به زوال عقل‌اش مراقبت می‌کند و نخواست نامش فاش شود گفت نگران آن است که نتواند بیش از این «رفتار چالشی شوهرش را تحمل کند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«ای اس آی» از مردم خواسته است برای حمایت از پرستاران این بیماران و هم خانه‌هایشان اعانه بدهند.

پت مک لافلین، رئیس این بنیاد خیریه می‌گوید:«مدت ها پیش از بروز اپیدمی کرونا نیز مراقبت از بیماران مبتلا به زوال عقل با بحران رو به رو بود، اما اکنون نمی‌توان تصور کرد بیماران و کسانی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند در نبود خدمات و حمایت‌های اساسی در چه شرایطی بسر می‌برند.»

« آن‌ها احساس وحشت، نگرانی و اضطراب و انزوا می‌کنند و در این شرایط بحرانی سخت نیازمند کمک و حمایت هستند. زندگی همه در جریان بحران کرونا درهم ریخته است، اما مبتلایان به زوال عقل بویژه آسیب‌پذیرند.»

او افزود:«تعداد مبتلایان به زوال عقل متوقف نمی‌شود. همه روزه سی مورد جدید زوال عقل گزارش می‌شود. این مردم به کمک احتیاج دارند.»

«به رغم آن که مواردی از خدمات و حمایت‌های ما تعطیل شده، اما ما همچنان از طریق اینترنت و تلفن به آن ها کمک می‌کنیم. ما همچنان در بحران کرونا  در اختیار آسیب‌پذیرترین افراد جامعه هستیم.» 

بخش خدمات خیریه بویژه از شیوع ویروس کرونا لطمه دیده و در حالی که از مردم خواسته شده در خانه بمانند، جمع آوری اعانه به گونه‌ای فزاینده دشوار شده است.

بسیاری از فروشگاه‌های خیریه به ناچار بخاطر شیوع کرونا تعطیل شده‌اند.

نهادهایی چون بنیاد قلب بریتانیا، آکسفم، مطالعات سرطان بریتانیا و نجات کودکان برای حفاظت از کارکنان، داوطلبان و منابع جلب اعانه‌اشان، دست از فعالیت کشیده‌اند. 

الیسون سوِین هیوز، مدیر فروش بنیاد قلب بریتانیا می گوید: «با توجه به این که تعداد قابل ملاحظه‌ای از داوطلبان، کارکنان، مشتریان و اعانه دهندگان ما در گروه های آسیب پذیر قرار داشته یا به بیماری های قلب و خون مبتلا هستند، عاقلانه و صحیح بود که ۷۵۰ فروشگاه متعلق به بنیاد را تعطیل کنیم.»

«بدون کمک های ارزشمند داوطلبان و کارکنانمان نمی‌توانستیم مثل معمول عمل کنیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی