شمار تلفات کرونا در ایالات متحده از مرز ۵ هزار نفر گذشت

تنها در نیویورک ۱۳۷۴ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند

ماشین باربر کوچکی در حال جا به جایی جسدی از بیمارستانی در منطقه بروکلین شهر نیویورک - STEPHANIE KEITH  GETTY IMAGES VIA AFP

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز شمار افرادی که در پی مثبت شدن آزمایش کرونای‌شان در آمریکا جان باخته‌اند از مرز ۵هزار نفر گذشت. در پی درگذشت ۸۸۴ نفر در عرض ۲۴ ساعت که حدنصاب روزانه جدیدی در ایالات متحده است شمار تلفات کرونایی این کشور به ۵۱۳۸ نفر رسید. شمار مبتلایان کرونا در آمریکا به بیش از ۲۱۶ هزار نفر رسیده است.

هم‌اکنون ایالات متحده  بعد از ایتالیا و اسپانیا بیش‌ترین تلفات ناشی از ابتلا به ویروس جهان‌گستر کووید ۱۹ را دارد و چین را پشت سر گذاشته است.

در حالی که افزایش شیوع در ایالات متحده همچنان ادامه دارد دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور در مورد فرا رسیدن اوقات دشوار هشدار داد و اعتراف کرد که ذخیره فدرال تجهیزات حفاظت شخصی و لوازم پزشکی رو به اتمام است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «کشور ما روزهای دشواری در پیش دارد و دو هفته در پیش داریم که تا حد زیادی شروع شده است و به ویژه چند روز دیگر وحشت‌ناک خواهد بود».

نیویورک از همه بیش‌تر از این ویروس لطمه دیده است و طبق اخبار تاکنون ۱۳۷۴ نفر در آن جان باخته‌اند.

عکس‌هایی از این شهر انتشار یافته که نشان‌گر حمل جنازه‌ها به درون کامیون‌های یخچال‌دار در بیرون بیمارستان‌های شلوغ است.

به گفته بیل دی بلازیو شهردار نیویورک مقامات این شهر در حال مذاکره با هتل‌ها هستند بلکه بتوانند تا پایان ماه ۶۵ هزار تخت بیمارستانی دیگر فراهم کنند.

او گفت: «برای ایجاد تمامی چنین ظرفیتی طی ماه آوریل تلاشی حماسی لازم است ولی چنین هدفی قابل حصول است».

فرماندار اندرو کومو هم‌چنین از پلیس خواست که در اجرای مقررات فاصله‌گیری اجتماعی در این شهر که با شیوع دامن‌گستر کرونا مواجه است بیش‌تر سخت‌گیری کند.

آقای کومو با صدور دستور تعطیلی ورزشگاه ها، زمین‌های بازی، زمین‌های بسکتبال و اماکن مشابه گفت: «جوانان باید این توصیه‌ها  را رعایت کنند اما همچنان بی‌اعتنا هستند و می‌بینیم در موارد بسیار زیادی تراکم اجتماعات‌شان خیلی زیاد است.»

او افزود:«چقدر خودخواه، بی‌مسئولیت و بی‌ملاحظه هستند آن‌هایی که خودشان رعایت نمی‌کنند».

در نیو اورلئان، دیترویت و جنوب کالیفرنیا نیز میزان ابتلا اوج گرفته است.

در کانکتیکات کووید ۱۹ جان نوزادی شش هفته‌ای را گرفت که می‌گویند جوان‌ترین قربانی تاکنونی این ویروس در آمریکا است.

بعد از آن که ایالت‌های فلوریدا، جورجیا و می‌سی‌سی‌پی به  ایالت‌هایی پیوستند که دستور در خانه ماندن مردم را صادر کرده‌اند اکنون بیش از ۷۵ درصد جمعیت ایالات متحده در قرنطینه به سر می‌برند.

اما به رغم این اقدامات، کارشناسان پزشکی کاخ سفید پیش‌بینی می‌کنند حدود ۱۰۰ تا ۲۴۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خواهند باخت.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه از شیوع سریع و جهان‌گستر کووید ۱۹ عمیقاً ابراز نگرانی کرد.

تدروس ادهانون گبریسوس دبیرکل این سازمان گفت: «در چند روز آینده شمار مبتلایان محرز به یک میلیون نفر و شمار جان‌باختگان به ۵۰ هزار نفر در جهان می‌رسد».

اما باورها بر این است که به علت کم‌شماری آزمایش‌ها، اختلاف در شمارش تلفات وشمار زیاد ابتلاهای ملایم که تعدادشان را گزارش نمی‌کنند آمار واقعی خیلی بیش‌تر است.

© The Independent