خوردن گوشت سگ و گربه در یک شهر چین ممنوع شد

شهر «شنژن» نخستین شهر چین است که مقررات منع خورد گوشت این حیوانات را اعلام کرده است

خوردن گوشت سگ و گربه تنها به چین اختصاص ندارد و سالیانه حدود ۳۰ میلیون سگ در کشورهای آسیایی معامله می‌شود- Social Media

برای نخستین بار در چین، یک شهر این کشور خوردن گوشت سگ و گربه را ممنوع اعلام کرد. شهر شنژن در ایالت گوانگ‌دونگ، این مقررات را از بتدای ماه آینده میلادی (ماه می)  اجرایی خواهد کرد.

مقام‌های دولت چین پس از آنکه مشخص شد، ویروس کرونا از بازار فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان چین به انسان‌ها منتقل شده است، خرید و فروش این حیوانات را در سراسر کشور ممنوع اعلام کردند. این ممنوعیت از از ابتدای ماه فوریه اجرایی شده بود شامل خرید و فروش گوشت سگ و گربه نمی‌شد.

سالیانه ۱۰ میلیون سگ و چهار میلیون گربه در چین قربانی عادت غذایی مردم این کشور می‌شوند.

مقام‌های شهر شنژن درباره وضع این مقررات جدید گفته‌اند که سگ و گربه به عنوان حیوانات خانگی، رابطه نزدیک و عاطفی با انسان‌ها برقرار می‌کنند. آن‌ها گفته‌اند که این ممنوعیت در کشورهای توسعه یافته نیز وجود دارد و در هنگ‌کنگ و تایوان نیز مصرف گوشت سگ و گربه ممنوع است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«شنژن دیلی»، روزنامه محلی این شهر نیز با انتشار مطلبی به مردم این شهر یادآور شده است که هیچ مدرک علمی مبنی بر «مغذی‌تر بودن» گوشت سگ و گربه و حیوانات وحشی از مرغ و دیگر گوشت‌های معمول، وجود ندارد.

سازمان‌های دفاع از حقوق حیوانات از این اقدام مسئولان شهر شنژن استقبال و اعلام کرده‌اند به تلاش‌هایشان برای گسترش این ممنوعیت به همه شهرهای چین ادامه خواهند داد.

خوردن گوشت سگ و گربه تنها به چین اختصاص ندارد و سالیانه حدود ۳۰ میلیون سگ در بازارهای گوشت‌فروشی کشورهای آسیای جنوب‌شرقی، معامله می‌شود.

بیشتر از جهان