جریمه ۶۶۰ پوندی یک زن به دلیل نقض مقررات محدودیت تردد

ماری دینو بین ایستگاه قطار پرسه می‌زد و دلیلی برای بیرون ماندن از خانه نداشت

در بریتانیا حضور مردم در خارج از خانه بدون دلیل موجه غیرقانونی است-Oli SCARFF / AFP

زنی به خاطر نقض قوانین ویروس کرونا در ایستگاه قطار ۶۶۰ پوند جریمه شد که اولین نمونه بازداشت این چنینی بود.

پلیس گفت، یکی از کارمندان ایستگاه مرکزی نیوکاسل شنبه صبح گزارش کرد که خانم ماری دینو ۴۱ ساله «بین ایستگاه‌های مختلف پرسه» می‌زند.

سخنگوی پلیس نقل و انتقال عمومی بریتانیا گفت: «ماموران پلیس به خانم دینو رجوع کردند و از او خواستار توضیح دلیل خود برای سفری ضروری شدند، ولی علی‌رغم تلاش مکرر ماموران برای دریافت پاسخ و توضیح، او از صحبت با ماموران خودداری کرد. ماموران که تمام گزینه‌های موجود را آزموده بودند، خانم دینو را به اتهام نقض محدودیت‌های جاری تحت قانون ۲۰۲۰ ویروس کرونا بازداشت کردند.»

خانم دینو که اهل شهر اوک تیری در نزدیکی یورک است، روز دوشنبه در دادگاه سلطنتی نورث تینساید حاضر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دادگاه او را به خاطر عدم ارائه هویت خود یا دلیل برای سفر به پلیس و عدم پیروی از مقررات مندرج در قانون ویروس کرونا، ۶۶۰ پوند جریمه کرد.

شان اوکالاهان، دستیار دادستان ارشد، گفت: «اعمال ضمانت اجرای پیروی از قوانین جدید به ویژه بازداشت خاطیان، آخرین اقدامی است که بخواهیم انجام دهیم. در این مورد ماموران پلیس به نحو احسن سعی کردند از خانم دینو پاسخی بشنوند. به شما اطمینان خاطر می‌دهم که ما واقعا مایل نیستیم چنین اقداماتی را انجام دهیم. ما قویا از عموم مردم می‌خواهیم تا درست عمل کنند و با خانه ماندن و کاهش نرخ انتقال این ویروس، ما را در نجات جان افراد یاری کنند.»

تحت ماده ۲۱ قانون ۲۰۲۰ ویروس کرونا، تمرد از دستور ماموران پلیس بدون دلیل موجه یا اخلال در انجام وظیفه آنها، غیرقانونی است.

تخلفات می‌تواند در دادگاه سلطنتی تا هزار پوند جریمه در پی داشته باشد.

قانون دیگری که مقررات ۲۰۲۰ محافظت از بهداشت نام دارد و پنجشنبه تصویب شد، بیرون رفتن مردم از خانه بدون «دلیلی موجه» را نیز غیرقانونی اعلام کرد.

به پلیس دستور داده شده است که اعمال ضمانت‌های اجرایی این قوانین را به عنوان آخرین راه چاره به کار بندد و افراد می‌توانند به خاطر نقض این مقررات، تمرد از دستورات، یا اخلال در کار ماموران و مقاماتی که تحت این قوانین فعالیت می‌کنند، جریمه یا بازداشت شوند.

به وی همچنین گفته شده که  مبلغ ۶۶ پوند اضافی به قربانی و ۸۵ پوند هزینه پرداخت کند. 

© The Independent

بیشتر از جهان