چگونه در دوران قرنطینه با دوستان خود فیلم تماشا کنیم؟

با تماشای یک فیلم با دوستان خود به صورت مجازی، می‌توانیم از دست تنهایی خلاص شویم

بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا میلیون‌ها نفر را تحت قرنطینه قرار داده است- Getty Images

بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا میلیون‌ها نفر را تحت قرنطینه قرار داده و دیدار با دوستان و بیرون رفتن را برای آینده نزدیک غیرممکن کرده است.

خوشبختانه نسل جدید برنامه‌ها و وبسایت‌ها به ما اجازه می‌دهد از طریق تماشای یک فیلم روی اینترنت با دوستان خود، حداقل به صورت مجازی، از دست تنهایی خلاص شویم.

نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو و دیگر سرویس‌های پخش فیلم در فضای مجازی، به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث، تماشای فیلم را همزمان با یکدیگر تنظیم کنند و ببینند.

در ادامه بهترین‌ «اپ»‌ها برای این کار را از نظر می‌گذرانیم. بیشتر این نرم‌افزارها رایگان هستند، گرچه هنوز هر کسی که از آنها استفاده می‌کند باید حق اشتراک سرویس مورد نظر برای پخش فیلم را بپردازد.

توسوِن (TwoSeven)

این برنامه بدون شک متنوع‌ترینِ این گزینه‌ها است، چرا که با آمازون پرایم ویدیو(Amazon Prime Video)، دیزنی+ (Disney+)، اچ‌بی‌او (HBO)، هولو (Hulu)، نتفلیکس (Netflix)، ویمیو (Vimeo) و یوتیوب منطبق است.

توسون را می‌توان از طریق مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم دانلود کرد و هم امکان گپ‌زدن متنی، و هم تماس ویدیویی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

برای بعضی از سرویس‌های پخش فیلم مورد اشاره، نیاز به پرداخت حق اشتراک ماهانه است؛ اما قیمت اشتراک ماهانه این برنامه در واکنش به شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

نتفلیکس پارتی (Netflix Party)

همان‌طور که از نام آن بر می‌آید، این برنامه افزونه‌ای برای نتفلیکس است. راه‌های استفاده از آن هم محدود است، چرا که فقط برای مرورگر کروم روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ قابل دسترسی است.

علی‌رغم کاربرد محدود آن، نتفلیکس پارتی محبوب‌ترین گزینه کاربران است و  تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بار توسط مردم سراسر دنیا استفاده شده است.

این افزونه رایگان و دانلود آن از طریق وب استور کروم (Chrome Web Store) ساده است. این برنامه شامل پخش همزمان ویدیو برای چند نفر و امکان چت متنی با سایر افرادی است که آن سریال یا فیلم را با شما تماشا می‌کنند.

اما بر عکس سایر گزینه‌ها، این برنامه شامل تماس ویدیویی نیست.

متاستریم (Metastream)

این برنامه مانند نسخه رایگان توسون است، اما هنوز در مرحله طراحی و تولید است و برای همین، کار با آن کاملا روان نیست.

با این وجود، نسخه آزمایشی متاستریم هنوز گزینه‌ای عالی است و با بسیاری از سرویس‌های موجود، از جمله نتفلیکس، یوتیوب و توییچ (Twitch) منطبق است.

این برنامه هم در کروم و هم در فایرفاکس قابل دسترسی است و نصب و استفاده از آن آسان است. وقتی پخش یک فیلم شروع شود نیز می‌توان اعضایی جدید را از طریق ارسال «لینک» دعوتنامه‌ای ساده، به جمع تماشاگران افزود.

این برنامه همچنین ویژگی‌های پیشرفته دیگری دارد، مانند نشانگر زمان‌دار که به کاربران اجازه می‌دهد به عقب برگردند و صحنه‌های محبوب خود را از نو ببینند.

© The Independent