سفیدبرترانگاران می‌خواهند از ویروس کرونا به عنوان سلاح استفاده کنند

«نژادپرستان خشونت‌طلب» گفته‌اند اگر به ویروس مبتلا شوند، «باید» آن را منتشر کنند

آمریکا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شاهد بیشترین قتل‌های نژادپرستانه بوده است - Getty Images via AFP

نهاد مجری قانون فدرال، هشدار داده است که «سفیدبرترانگاران» به فکر تبدیل ویروس کرونا به سلاح افتاده‌اند. طبق گزارش‌های نهادهای اطلاعاتی، این افراد قصد دارند بطری‌های افشانه‌داری را از بذاق دهان‌شان پر کنند و همسایگان غیرسفیدپوست‌شان را به ویروس آلوده کنند.

گزارش‌ ماه گذشته سازمان خدمات حفاظت فدرال، نشان می‌دهد که سفیدبرترانگاران در یک برنامک پیام‌دهی رمزگذاری‌شده تلگرام، به هم پیام‌ می‌دهند که «باید وقت خود را تا حد امکان در مکان‌های عمومی با دشمنان بگذرانیم» و بیماری را پخش کنیم.

آنان هم‌چنین قصد داشتند نهادهای مجری قانون را با مالیدن «بزاق به دستگیره‌های در» و دگمه‌های دستگاه‌های آسان‌بر (آسانسور) ادارات دولتی هدف قرار دهند.

در گزارش منتشرشده در اخبار تارنمای یاهو آمد استه: «زیست‌تروریسم، هم‌چنان جزو موضوع‌های محبوب میان افراطیان خشونت‌طلب است» و «سفیدبرترانگاران خشونت‌طلب» گفته‌اند اگر به ویروس مبتلا شوند، «باید» آن را منتشر کنند.

در همان بازه زمانی که دولت دونالد ترامپ اثرات شیوع کووید۱۹ را دستکم گرفته بود، سازمان حفاظت فدرال، به عنوان بخشی از وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، نشان داده است که دستکم بعضی از گروه‌های تروریستی سفیدپوست، از اثرات تخریبی این ویروس به طور جدی استفاده می‌کنند.

این یادداشت در پی هشدارهای اداره امنیت فدرال پیرامون افزایش خطر افراطیان نژادگرا و قوم‌پرست منتشر شده است. علت این هشدارها، افزایش تعداد حمله‌هایی با انگیزه‌های تنفر نژادی و قومی و قوت گرفتن فعالیت‌های نونازی‌ها و افزایش خشونت سفیدبرترانگاران بوده است. 

ماه گذشته کریستوفر رِی، مدیر اداره امنیت فدرال، به کارگروه قضایی مجلس گفت که خطر خشونت داخلی در میان راست‌گرایان افراطی به حد مهم‌ترین «تهدید ملی» سال ۲۰۲۰ رسیده است و باعث شده است که ایالات متحده با «خطر مداوم افزایش خشونت و آسیب‌های اقتصادی» روبه‌رو شود. این در حالی است که به علت «درک نادرست دولت یا نهاد مجری قانون از این خطرات، شرایط اجتماعی و سیاسی، نژادپرستی، یهودستیزی، اسلام‌هراسی و واکنش‌ها به اقدامات قانونی» این خطرات، هم‌چنان موجود است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۱۹ اداره امنیت فدرال، تعدادی عامل ترور داخلی را در چارچوب ۱۰۷ پرونده دستگیر کرد، و حدود همین تعداد پرونده هم در زمینه تروریسم بین‌المللی تشکیل داده است. در آمریکا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نژادپرستی و بینش‌های نفرت‌پراکنانه، انگیزه اصلی بیشتر قتل‌های عقیدتی، و مرگبارترین جنبش درمیان همه جنبش‌های افراطی داخلی در ۲۰ سال اخیر بوده است.

مدیر اداره امنیت فدرال گفت: «موج حمله‌هایی که در سال ۲۰۱۹ شاهد آن بودیم، از وجود خطر مداوم افراطیان خشونت‌طلب داخلی و عاملان جنایت‌هایی با انگیزه‌های تنفر نژادی و قومی نشان دارد. این جرایم مختص ایالات متحده نیست و این افراد با کمک گروه‌های هم‌فکر خود در فضای مجازی، ممکن است این جنایات را به خارج از مرزهای کشور نیز بکشانند.»

© The Independent