دستورالعمل جدید به پزشکان بریتانیایی درباره اولویت‌بندی پذیرش بیماران

الویت‌بندی به دلیل تقاضای بالا برای تخت‌های مراقبت ویژه و دستگاه تنفس

کشور‌های بسیاری با کمبود جا در بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا روبرو هستند-ANDREAS SOLARO / AFP

مقررات جدیدی منتشر شده است که به پزشکان و پرستاران در تصمیم‌گیری درباره اولویت‌بندی بیماران در دوران همه‌گیری ویروس کرونا کمک می‌کند. 

این توصیه‌نامه از سوی موسسه ملی سلامت و مراقبت بریتانیا و به دلیل نگرانی از پر شدن ظرفیت ‌خدمات سلامت همگانی، به دلیل تقاضای بالا برای تخت‌های مراقبت ویژه و دستگاه تنفس تهیه شده‌ است. 

این مقررات به دنبال گزارش‌هایی از شمال ایتالیا تهیه شده که ‌حاکیست در شهرهایی که به شدت تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، سالمندان و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، به نفع مبتلایان به ویروس کرونا که جوان تر و سالم‌ترند، از سوی کادر درمان رد شده‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سه مقررات جدید اخیر که به جای مدت زمان معمول دو ساله، ظرف یک هفته تهیه شده‌اند، بیمارانی را پوشش می‌دهد که به مراقبت ویژه، دیالیز کلیه و درمان سرطان نیاز دارند. 

این مقررات می‌گویند تمامی بیماران پذیرش شده در بیمارستان باید از نظر ابتلا به «وضعیت کووید-۱۹» مورد بررسی قرار گیرند. 

 تصمیم‌گیری درباره پذیرش بیماران نیازمند به مراقبت ویژه، باید با ملاحظه احتمال بهبود آنان انجام شود؛ و احتمال بهبودی «در حدی که برای آنان قابل قبول باشد» باید در نظر گرفته شود. 

به پزشکان توصیه شده تا درباره تصمیم‌ احتمال «عدم احیا» با بزرگسالانی که دچار ضعف ارزیابی شده‌اند، مذاکره شود، مانند افرادی که برای فعالیت‌های بیرون به کمک نیاز دارند و برای مراقبت شخصی به فرد دیگری نیازمند هستند. 

این مقررات می‌گوید پس از مذاکره با خانواده، قیم، خود بیمار و یا وکیل مستقل او، درمان‌های مراقبتی حیاتی باید «زمانی که دیگر امیدی به اهداف کلی مورد نظر نیست» متوقف شوند. 

درمورد بیماران سرطانی، پزشکان باید خطرهای عدم ارائه روند معمول درمان و ریسک ابتلای شدید به ویروس کرونا به علت سیستم ضعیف ایمنی بدن را به بیمار توضیح دهند. 

گزینه‌های جایگزین ذکر شده در دستورالعمل جدید، شامل ارائه درمان در محل‌های دیگر، فرصت طولانی‌تر میان وعده‌های درمان و ارائه درمان به روش‌های متفاوت است. 

بیماران دیالیزی مشکوک به ویروس کرونا می‌توانند درمان خود را تا زمان روشن شدن نتیجه آزمایش به تاخیر اندازند. 

این دستورالعمل همچنین پیشنهادهایی را برای بازتنظیم درمان ارائه می‌کند که اگر بیمارستان همیشگی از پذیرش بیماران تایید‌شده مبتلا به کووید-۱۹ سرباز زد، به کار می‌آید. 

پرفسور دانکن یانگ، متخصص مراقبت ویژه پزشکی در دانشگاه آکسفورد گفت:‌ «آنچه که در این دستورالعمل به شکل ضمنی آمده، منابع انسانی و اعضای تیم‌ مراقبت ویژه، و منابع فیزیکی، مانند تخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز هستند که در هفته‌های آینده به شدت کمیاب خواهند بود.»

موسسه ملی سلامت و مراقبت بریتانیا گفت این توصیه‌نامه را به شکل آنلاین در دسترس قرار می‌دهد تا دیگر کشورها بتوانند رویکرد بریتانیا و خدمات سلامت همگانی را در مقابله با ویروس کرونا و مراقبت از بیماران ببینند.

پیش‌بینی می‌شود که مقررات بروزرسانی‌شده بیشتری درباره مقابله با نشانه‌های بیماری، بیماران پرتودرمانی و افراد مبتلا به آرتروز در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. 

 موسسه ملی سلامت و مراقبت بریتانیا، همچنین در حال بررسی برخی داروهایی مانند ایبوپروفن یا داروهای فشار خون هستند تا احتمال اثر تشدیدکننده آن‌ها بر شرایط بیماران مبتلا به ویروس کرونا را مشخص کنند. 

گزارش بیشتر از پی‌اِی

© The Independent

بیشتر از جهان