آتش‌نشانهای بریتانیایی خواستار انجام آزمایش کرونا شدند

سازمان آتش‌نشان‌های لندن، دست‌کم ۲۸۰ تن، برابر با پنج درصد از کارمندانش را ایزوله کرده است

اتحادیه آتش‌نشان‌ها نگران کمبود پرسنل آتش‌نشانی است- Douglas MAGNO / AFP

همزمان با خانه‌نشین شدن اجباری و قرنطینه خانگی صدها تن از کارکنان آتش‌نشانی در بریتانیا، رهبران اتحادیه‌ آتش‌نشان‌ها خواستار آن شده‌اند که برای جلوگیری از رسیدن به «سطح خطرناک»، از کلیه آتش‌نشان‌ها آزمایش ویروس کرونا گرفته شود. 

اتحادیه آتش‌نشان‌ها در نامه‌ای به مت هنکاک، وزیر بهداشت، و جیمز بروکنشایر، وزیر امنیت بریتانیا، درباره توانایی خود در حفاظت از عموم مردم در صورت آتش‌سوزی، و در شرایطی که پرسنل آتش‌نشانی به شکل غیرضروری قرنطینه شده‌اند، ابراز نگرانی کرد. 

بوریس جانسون وعده تسریع آزمایش کرونا و افزایش آن از میزان فعلی (۵۰۰۰ مورد در روز) را داده است، اما دولت برای انجام آزمایش بر کلیه پرسنل خدمات ملی سلامت با هدف پیشگیری از بروز اخلال در کارکرد خدمات بهداشت، تحت فشار قرار گرفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها آن دسته از افرادی که در بیمارستان‌ها کار می‌کنند، به شکل مرتب مورد آزمایش ویروس کرونا قرار می‌گیرند و این امر باعث بروز نگرانی شده است که پرسنل بخش بهداشت می‌توانند ناآگاهانه ویروس را انتشار دهند. 

بیش از یک میلیون نفر با امضای توماری خواستار آزمایش کلیه پرسنل بخش بهداشت و سلامت و کسانی شده‌اند که بدون آن که بدانند ویروس را دارند یا نه، مجبورند خود را ایزوله کنند. 

مت رک، دبیر کل اتحادیه آتش‌نشان‌های بریتانیا، گفت که کارمندان خدمات سلامت همگانی باید در اولویت باشند، اما در عین حال از وزیران خواست تا برای پیشگیری از کمبود چشمگیر پرسنل، انجام آزمایش ویروس کرونا را برای تمامی پرسنل خدمات ضروری ارائه دهند. 

به گفته این اتحادیه، سازمان آتش‌نشان‌های لندن، دست‌کم ۲۸۰ تن، برابر با پنج درصد از کارمندانش را ایزوله کرده است و خدمات آتش‌نشانی میدلندز وست نیز ۱۰۵ نفر از کارمندانش، پنج و نیم درصد، را به قرنطینه خانگی فرستاده است. 

خدمات آتش‌نشانی و امداد اسکاتلند نیز کمتر از چهار درصد از کارمندانش را غیرفعال کرده است و خدمات آتش‌نشانی و نجات اسکس، ۶۱ نفر از پرسنل، برابر با ۴ درصد آنان را روانه قرنطینه خانگی کرده است.

بخش آتش‌نشانی در حال حاضر در مقایسه با سال ۲۰۱۰، با ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل کمتر کار می‌کند. 

آقای رک به ایندیپندنت گفت:‌ «در این بحران ملی، تک تک کارمندان خدمات ضروری نقش مهمی بازی می‌کنند. سرویس سلامت همگانی بدون شک در اولویت است، اما آزمایش باید برای همه کارکنان بخش خدمات همگانی مهم ارائه شود.»

«بدون آزمایش مناسب، شمار پرسنل موجود آتش‌نشانی ممکن است به سطح خطرناکی سقوط کند. آتش‌سوزی و دیگر وقایع اضطراری غیرمرتبط با ویروس، منتظر تمام شدن بحران نمی‌مانند و وزیران باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.» 

او افزود:‌ «لازم است که کارکنان بخش امنیت همگانی و آتش‌نشانی، درست مانند همکارانشان در بخش خدمات سلامت، از آزمایش کرونا و واکسیناسیون بهره‌مند شوند. ما در تلاشیم تا تماس‌های (احتمالی) تمام اعضا و کارکنانمان با ویروس محدود شود، اما برخی مراودات با مردم قابل پرهیز نیست و وزیران باید این خطر را مورد ملاحظه قرار دهند.» 

به آتش‌نشان‌ها دستور داده شده است تا از مراودات و تماس‌های غیرضروری با مردم پرهیز کنند، اما این افراد در مواقع اضطراری با مردم در تماس قرار می‌گیرند. 

مدیران اتحادیه همچنین درباره پرسنل اتاق فرمان ابراز نگرانی کرده‌اند که از یک اتاق، مناطقی با پنج میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهند. آنان گفتند اگر یکی از این افراد در تماس با ویروس قرار گیرد، ساختار بخش واکنش به امور اضطراری کل منطقه به خطر می‌افتد. 

این در حالی است که شمار قربانیان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به ۲۳۳ نفر رسیده است. یکی از آن قربانیان ۴۱ ساله بوده است و جوان‌ترین قربانی ویروس کرونا در این کشور به شمار می رود. 

تمامی ۵۳ نفری که طبق اعلام روز شنبه در انگلیس بر اثر ابتلا به ویروس جان‌ باخته‌اند، دارای بیماری‌های پیشینه‌ای بوده‌اند و به گفته مسئولان خدمات همگانی سلامت، پیرترین آنان ۹۴ ساله بوده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان