متوقف شدن خدمات ویزایی در سفارت‌خانه‌های آمریکا

وزارت خارجه آمریکا زمان مشخصی را برای ارایه مجدد این خدمات اعلام نکرده است

بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه آمریکا در این زمینه صادر شده است می‌گوید که «خدمات ویزایی عادی هر چه سریعتر برقرار خواهد شد اما در این زمان قادر نیستیم  زمان و تاریخ مشخصی برای آن اعلام کنیم.» - AFP

به دنبال بالا گرفتن موضوع شیوع ویروس کرونا در آمریکا و ایجاد محدودیت‌های سفر به این کشور، شماری از سفارت‌خانه‌های ایالت متحده در سراسر جهان خدمات مربوط به صدور ویزای مسافرتی را به دلیل احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از گسترش این ویروس، متوقف می‌کنند. 

تعلیق خدمات ویزایی هم خدمات ویزایی مهاجران و غیرمهاجران را در برخواهد گرفت. تا روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه، این محددویت‌ها حدود ۱۰۰ کشور را در برخواهد گرفت. پیش از این به کشورهای یاد شده اطلاعات لازم داده است و مراجعین از وضعیت بحرانی کنونی مطلع شده‌اند. 

تعلیق خدمات ویزایی عملا ورود گردشگران و کسانی که برای کار به آمریکا سفر می‌کنند را متوقف خواهد کرد. با توجه به محدودیت‌های بسیار سخت در بسیاری از شهرها و ایالت‌های آمریکا، گمان نمی‌رود که برای حضور در آمریکا، درخواست‌های چندانی وجود داشته باشد. با توجه به اینکه آمریکا درطی چند هفته به دلیل تعلل در انجام تست، وضعیت مبهمی در خصوص تعداد افراد مبتلا به کرونا را تجربه کرده است و با افزایش کیت‌های تست، آمارهای اعلام شده به صورت تصاعدی هر روز بالا می‌روند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در کره‌جنوبی که بیشتر موارد ابتلا به این ویروس را در خارج از چین داشته است، قرارهای ملاقات از پنج‌شنبه کاملا تعلیق خواهد شد. قرارهای فوری و اضطراری و خدمات برای شهروندان آمریکا در این سفارت‌خانه‌ها همچنان برقرار خواهد بود. 

بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه آمریکا در این زمینه صادر شده است می‌گوید که «خدمات ویزایی عادی هر چه سریعتر برقرار خواهد شد اما در این زمان قادر نیستیم  زمان و تاریخ مشخصی برای آن اعلام کنیم.»

براساس گزارش رویترز، تا این لحظه بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۱۶۴ کشور گزارش شده است. همزمان تعداد جان‌باختگان ۸۴۰۰ نفر اعلام شده است. 

طی هفته‌های گذشته ایالات متحده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، ورود خارجی ها از کشورهای چین، ایران و پس از آن  اتحادیه اروپا، انگلیس و ایرلند را به مدت نامعلوم و در مورد اتحادیه اروپا به مدت یک ماه ممنوع کرده است. هنوز این محدودیت‌ها برای کره جنوبی گذاشته نشده است اما هر کسی که درجه تب بالای ۳۸ درجه داشته باشد از مسافرت و ورود از طریق پرواز‌های مستقیم به آمریکا منع شده است.