شهردار نیویورک می گوید مردم این شهر باید خود را برای قرنطینه آماده کنند

آقای بیل د بلاسیو، گفت ظرف ۴۸ ساعت آینده تصمیم خود را اعلام خواهد کرد

آقای بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک - JEENAH MOON / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

شهردار نیویورک می گوید ساکنان این شهر جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا باید خود را برای قرنطینه در خانه آماده کنند. 

شایعاتی حاکی از آن است که به دنبال دستور قرنطینه در شهر سانفرانسیسکو در روز دوشنبه، نیویورک نیز باید خود را آماده اقدامی مشابه کند.

در صورت تاسی و اعمال اقدام مشابه سانفرانسیسکو، هشت میلیون ساکنان نیویورک تنها اجازه خواهند داشت «در موارد ضروری» یعنی خرید غذا، دارو یا ورزش از خانه خارج شوند. اشخاصی که در بخش هایی خاص کار می کنند نیز می توانند برای کار از خانه خارج شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک ضمن تشویق مردم به آمادگی برای مقررات جدید گفت ظرف ۴۸ ساعت آینده تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

او گفت: «بی تردید این (اقدام به قرنطینه) یک احتمال است. تصمیمی مشکل، بسیار مشکل است.»

اظهارات آقای د بلاسیو، در مورد مبارزه با کووید ۱۹ با آنچه اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک روز سه شنبه گفته بود در تضاد است. آقای کومو گفته بود مقررات قرنطینه برای شهر نیویورک مد نظر قرار ندارد.

آقای کومو گفته بود: «می شنویم شهر نیویورک قرنطینه خواهد شد – این صحت ندارد. ما هیچگونه علاقه و هیچگونه برنامه ای برای قرنطینه کردن هیچ شهری نداریم.» او افزود تصمیم به چنین اقدامی نخست مستلزم تایید (مقامات) ایالتی است. 

آقای د بلاسیو، شهردار نیویورک همچنین در یک کنفرانس خبری گفت موارد ابتلا به کووید ۱۹ در نیویورک از ۴۶۳ نفر به ۸۱۴ نفر افزایش یافته و تاکنون هفت نفراز عوارض آن درگذشته اند. 

او افزود: «بی تردید تا هفته آینده هزاران مورد ابتلای دیگر خواهیم داشت و چندی طول نخواهد کشید که این تعداد به ۱۰ هزار نفر برسد. این یک حقیقت است.»

تعداد موارد آلودگی شهروندان با آزمایش کرونا افزایش می یابد. 

آقای دبلاسیو گفت شهر نیویورک برای آزمایش های بیشتر روی ساکنان شهر، با یک آزمایشگاه خصوصی قرارداد بسته تا بتواند همه روزه ۵ هزار نفر را مورد آزمایش کرونا قرار دهد.

از جمله دیگر اقداماتی که در شهر نیویورک برای مبارزه با کووید ۱۹ صورت گرفته، تعطیل میخانه ها، رستوران ها، مراکز ورزشی، و مراکز اجتماع مردم است که به یکدیگر نزدیک نشوند. مردم نیویورک تنها می توانند غذا را از رستوران ها خریده و با خود ببرند. در ایالت نیویورک اجتماع بیش از ۵۰ نفر ممنوع شده است.

از روز دوشنبه، مدارس دولتی شهر نیویورک تعطیل شدند. این اقدامی بود که مسئولان شهر مایل به اجتناب از آن بودند زیرا ۱۱۴ هزار دانش آموز و دانشجو در نیویورک بی خانمان هستند. اما در نهایت تصمیم گرفته شد که تعطیل مدارس به جلوگیری از شیوع کرونا کمک می کند.

© The Independent

بیشتر از جهان