برداشتن ماسک توسط کادر پزشکی در ووهان به دنبال کاهش‌‌ چشمگیر بیماری

مقامات چینی: تنها مرگ و ۱۱ ابتلای جدید به کرونا گزارش شده است

کارکنان آخرین بیمارستان اضطراری شهر ووهان که ویروس کرونا از آنجا شایع شد، به عنوان اقدامی نمادین در حالی که بیمارستان تعطیل می‌شد،  ماسک‌هاشان را از صورت برداشتند. 

در یک کلیپ ویدیویی که میلیون‌ها بار در فضای مجازی تماشا شده است، کارکنان بیمارستان (به مناسبت ریشه‌کن شدن بیماری کرونا در این شهر)، در مقابل دوربین، یک به یک ماسک‌هاشان را از صورت می‌دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در اوایل ماه گذشته، در گرماگرم گسترش ویروس کرونا، چین تنها ظرف چند هفته هزاران تخت برای درمان و رسیدگی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ برپا کرد.

از آغاز شیوع ویروس در اواخر سال گذشته میلادی، ۸۰۸۲۴ مورد ابتلا و ۳۱۸۹ مورد مرگ بر اثر کرونا در چین ثبت شد.

چهره‌های خندان قهرمانان روز، در حالی که بیمارستان‌های صحرایی تعطیل می‌شوند.

ووهان

-چاینا دیلی (@چاینا دیلی)

۱۱ مارس ۲۰۲۰#EverydayHero#coronavirus#COVID19pic.twitter.com/hgYbzGJ1FY

ظاهرا قرنطینه شدید در ووهان از تعداد موارد جدید کووید ۱۹ به گونه‌ای چشمگیر کاسته است، و کشور اکنون اقدامات سختگیرانه در این منطقه کروناخیز را کاهش داده است.

روز شنبه، مقامات پزشکی چین گفتند تنها ۱۳مورد مرگ و ۱۱ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ گزارش شده است که در میان آن‌ها، افرادی هستند که از کشورهای آلوده به کرونا وارد چین شده‌اند.

در این حال، میان چین و آمریکا در مورد ویروس کرونا جنگ لفظی درگرفته است. روز جمعه، وزارت خارجه آمریکا سفیر چین در ایالات متحده را احضار کرد تا رسما در مورد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین اعتراض کند. این سخنگو گفته بود، احتمال دارد که ارتش آمریکا ویروس کرونا را در ووهان منتشر کرده بوده باشد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خارجه آمریکا گفت، ماجرای ویروس کرونا از «نیمه ژانویه از بازار ووهان تعییر جهت داده است که نشان می‌دهد چین در صدد دفع مسئولیت در مورد شیوع بیماری کروناست.»

کارشناسان چینی و غیر چینی خاطرنشان کرده‌اند که حیواناتی که در طبیعت از هم جدا زندگی می‌کنند، در قفس‌های کوچک و چسبیده به هم برای فروش و تغذیه مردم نگاهداری می‌شده‌اند که به گفته آن‌ها، همین امر منشاء انتشار ویروس کرونا بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان