آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در نیویورک به شش نفر رسید

جواب آزمایش یک وکیل، همسر، فرزندان و همسایه آنها همگی مثبت درآمد

مامور شهرداری نیویورک در حال ضدعفونی کردن ورودی ایستگاه مترو- Yana Paskova/Getty Images/AFP

به گفته مقامات بهداشتی شهر نیویورک، یک وکیل ساکن منهتن به ویروس کرونا مبتلا شده و در «وضعیت وخیم» در بیمارستان به سر می‌برد. جواب آزمایش خانواده او نیز مثبت بوده است.

 روز چهارشنبه اندرو کومو، فرماندار نیویورک اعلام کرد همسر این مرد، پسر و دخترش و یکی از همسایگان آنها در بخش وستچستر به ویروس مبتلا شده‌اند، اما هیچ یک از آنها وضعیت وخیمی ندارند. با اعلام این خبر آمار کل افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک به شش نفر رسید.

مقامات با  دنبال کردن رفت و آمد افراد شناسایی شده‌ی مبتلا، با سرعت در تلاش هستند تا از شیوع ویروس کرونا در بزرگ‌ترین شهر این ایالت و کل کشور جلوگیری کنند. فرماندار کومو با دعوت مردم به حفظ آرامش گفت شیوع ویروس در سطح شهر نیویورک غیر قابل اجتناب است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرماندار کومو گفت: «موضوع مهم این است که چند نفر به نحوی وخیم بیمار شده و چند نفر، خدا نکند، جان خواهند باخت.»

نیویورک پست این وکیل را لاورنس گاربوز از شرکت حقوقی لوئیس و گاربوز (Lewis & Garbuz) معرفی کرده است. او این شرکت حقوقی را به همراه همسر خود اداره کرده و پسرش به عنوان دستیار حقوقی در دفتر مشغول است.

این شرکت هفت وکیل دارد و در زمینه حقوق و امور خانوادگی مشغول و دفتر آنها واقع در در خیابان ۴۲ام روبه‌روی ایستگاه متروی گرند سنترال است. آقای گاربوز و همسرش از خانه خود در نیو راشل با مترو نورث ریل به محل کار رفت و آمد می‌کنند.

آقای گاربوز که اول در روز جمعه در بیمارستان لاورنس در برانکسویل بستری شده بود وقتی وضعیتش وخیم شد روز دوشنبه به مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در آپر منهتن منتقل شد. او در حال مداوا تحت مراقبت شدید واحد پزشکی این مرکز است و ظاهرا از قبل از بیماری تنفسی دیگری رنج می‌برده است. خانواده او در خانه خود در وستچستر قرنطینه شده‌اند.

خدمه بیمارستان لاورنس نیز که به مراقبت و مداوای آقای گاربوز پرداختند نیز قرنطینه شده و منتظر جواب آزمایش‌های خود هستند. کارمندان شرکت او هم افرادی تحت تهدید در نظر گرفته شده چرا که مدت زمان زیادی را در فاصله‌ای نزدیک از آقای گاربوز گذرانده‌اند.

بیل دبلازیو، شهردار نیویورک به خبرنگاران گفت جستجویی شدید برای یافتن هر فردی که ممکن است با این خانواده در تماس بوده باشد در جریان است. به محض کامل شدن این فهرست به آنها خبر داده خواهد شد.

در واکنش به آزمایش مثبت پسر خانواده، دانشگاه یشیوا تمام کلاس‌های خود را در واشنگتن هایتس، هم در سطح دانشگاه و هم دبیرستان پسرانه خود لغو کرده است. دانشجوی دیگری که از دفتر این شرکت حقوقی دیدار کرده بود نیز خود را قرنطینه کرده است.

آقای گاربوز به طور منظم به کنیسه یانگ اسرائیل (Young Israel Synagogue) در نیو راشل می‌رفت و به تمام کسانی که در تاریخ‌های ۲۲ و ۲۳ فوریه به این کنیسه رفته‌اند گفته شده خود را تا ۸ مارس قرنطینه کنند.

دختر خانواده گاربوز که هنوز علائم بیماری را از خود نشان نداده به دبیرستان و دانشگاه سلانتر آکیبا ریوردیل (Salanter Akiba Riverdale Academy and High School) در برانکس می‌رود که آنجا هم علاوه بر دو مدرسه مجاور دیگر در راستای تمهیدات احتیاطی تعطیل شده‌اند.

علاوه بر این ظاهرا آقای گاربوز به شهر میامی هم سفری داشته است و اکنون مقامات ایالت فلوریدا در حال بررسی سابقه مسافرت او در سراسر ایالت هستند.

یکی از کارمندان نظام بهداشتی که اخیرا به ایران سفر کرده بود روز یکشنبه به عنوان اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک تایید شد. او خود را قرنطینه کرده است و نتیجه آزمایش شوهرش منفی بوده است.

© The Independent

بیشتر از جهان