ویروس کرونا؛ تعطیلی سه آموزشگاه در نیویورک

نخستین مورد کرونا در نیویورک زنی است که اخیرا از سفر به ایران بازگشته

فرماندار نیویورک هشدار داده که شیوع این ویروس اجتناب ناپذیر است- Johannes EISELE / AFP

روز سه‌شنبه یک آموزشگاه در شهر نیویورک به خاطر احتمال بروز بیماری در محله‌ای که در آن قرار دارد، تعطیل شد.

آموزشگاه یهودیان «سار آکادمی» در محله «ریوِردِیل» در ناحیه برانکس در بیانیه‌ای اعلام کرد به مدت یک روز برای انجام راهنمای وزارت بهداشت تعطیل شده است.

در این بیانیه آمده که این یک اقدام پیشگیرانه بوده و «مهم است آرامش حفظ شود.»

یک آموزشگاه یهودیان دیگر موسوم به مدرسه «وینچستر» نیز در نیویورک به پیروی از آکادمی سار، روز سه‌شنبه را تعطیل اعلام کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، تعطیلی این دو آموزشگاه به دنبال دومین مورد ابتلا به کرونا در نیویورک که مردی در محله «وینچستر» است، صورت گرفته است. تصور می‌شود یکی از فرزندان بیمار، شاگرد آموزشگاه سار آکادمی بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک روز سه‌شنبه در گفتگو با شبکه خبری «ال آی»، رادیو لانگ آیلند، افزود، بیمار که مردی پنجاه ساله است «با عوارض تنفسی» در بیمارستان تحت معالجه است.  

او گفت:«مطالعه مقدماتی سفرهای او حاکی از ارتباط مستقیم او با چین یا کشورهای در فهرست خطرناک نیست. اما او اخیرا و در دوره‌ای که واگیر نداشته، از شهر میامی در فلوریدا بازگشته بوده است.» 

آژانس تلگرافیک یهودیان می‌گوید «آکادمی تورات وستچستر» در «وایت پلِینز» نیویورک هم در واکنش به دو مورد تایید شده کرونا تعطیل کرده که مجموع آموزشگاه‌هایی را که در این شهر تعطیل شده‌اند به سه واحد آموزشی می‌رساند.

بیل دِ بلاسیو، شهردار نیویورک در بیانیه‌ای گفته است، آژانس‌های مسئول برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال تحقیق در مورد تماس‌های بیمار بوده است.

آقای د بلاسیو گفت:«مامورین تحقیقات شهر و ایالت نیویورک در تلاش یافتن کسانی هستند که با بیمار در تماس نزدیک بوده تا گام‌های بعدی را در این مورد بردارند. آزمایش در نخستین روز شروع تست کرونا توسط آزمایشگاه بهداشت عمومی صورت گرفت.» 

آقای د بلاسیو افزود:«با روشن شدن نتیجه آزمایش ظرف چند دقیقه، ما بلافاصله گام بعدی را برای جلوگیری از اشاعه ویروس برداشتیم. ما از ابتدا گفتیم امکان زیادی دارد به موارد ابتلای دیگری برخورد کنیم. ما با همکاران ایالتی و فدرال همکاری نزدیک داشته و حداکثر اقدامات احتیاط آمیز را انجام می‌دهیم تا نیویورک ایمن بماند. »

آقای کومو، دوشنبه شب، لایحه ای را به امضا رساند که بر اساس آن مبلغ ۴۰ میلیون دلار به اقدامات مربوط به آمادگی برای اپیدمی کرونا اختصاص خواهد یافت.

فرماندار ایالت نیویورک گفت:«ما شاهد ادامه گسترش ویروس خواهیم بود و این اجتناب ناپذیر است. من گفتم مواردی از اشاعه کرونا در نیویورک خواهیم دید که رد آن به یک سفر یا نقطه بخصوصی نمی‌رسد.»

او افزود:«اینجا نیویورک است. ما با این چیزها دست و پنجه نرم می‌کنیم و قوی‌تر می‌شویم.»

نخستین مورد کرونا در نیویورک روز دوشنبه تایید شد. بیمار زنی است که اخیرا از سفر به ایران بازگشته و در حال حاضر در خانه اش درناحیه «منهتن» در قرنطینه به سر می‌برد.

از روز دوشنبه تاکنون، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های واگیردار ۹۱ مورد آلودگی به ویروس کرونا را در ایالات متحده گزارش کرده‌اند که نُه مورد آن به مرگ بیمار منجر شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان