نخستین مورد کرونا در نیویورک

فرد مذکور در خانه اش در منطقه «مَنهَتَن» نیویورک در قرنطینه نگاه داشته شده است

۷۰ مورد آلودگی به کرونا در سراسر آمریکا گزارش شده است  - TIMOTHY A. CLARY / AFP

یک زن سی و چند ساله که اخیرا به ایران سفر کرده بود، در بازگشت به نیویورک دچار عوارض بیماری کرونا شده است.

دفتر اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، یکشنبه شب در یک بیانیه این مورد ابتلا به ویروس کرونا را تایید اما از افشای محل سکونت بیمار خودداری کرده است.

اما نشریه نیویورک تایمز گزارش داد به علت نگرانی از شیوع کرونا در شهر نیویورک، فرد مذکور در خانه اش در منطقه «مَنهَتَن» نیویورک در قرنطینه نگاه داشته شده است.

آقای کومو گفت مقامات آمریکا از بروز این مورد متعجب نشده اند و از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند. او افزود ساکنان نیویورک «دلیلی برای نگرانی بیمورد» ندارند.

در بیانیه فرمانداری نیویورک همچنین آمده: «امشب از بروز یک مورد مثبت ابتلا به کووید ۱۹ در ایالت نیویورک مطلع شدیم.»

این بیانیه در توضیح خبر می گوید: «یک زن سی و چند ساله در جریان سفر به ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و در حال حاضر در خانه اش در قرنطینه است. بیمار دچار عوارض تنفسی است اما وضع مزاجی اش وخیم نیست. او از هنگام ورود به نیویورک تحت کنترل بوده است.»

بیانیه می افزاید: «آزمایش کرونای بیمار توسط آزمایشگاه وَدزوُرث نیویورک در آلبانی تایید شده که بر اهمیت توانایی ایالت ما برای رویارویی موثر با تغییر ناگهانی شرایط تاکید می کند. به همین دلیل نظر تایید (مایک) پنس، معاون رئیس جمهور را خواستم که روز گذشته تایید شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه همچنین آمده: «هیچ دلیلی برای تعجب (از بروز مورد کرونا در نیویورک) وجود ندارد – انتظارش را داشتیم. همانطور که از ابتدا گفتم، تنها مسئله زمان (برای بروز آن) مطرح بود نه این که آیا موارد آن در نیویورک دیده خواهد شد یا نه.» 

 بیانیه دفتر فرماندار نیویورک اضافه می کند: «هفته گذشته خواستار یک بودجه مدیریت اضطراری به مبلغ ۴۰ میلیون دلار برای مقابله با شرایط در حال تغییرشدم که امیدوارم به سرعت تصویب شود.»                                         

بیانیه همچنین تاکید می کند: «هیچ دلیلی برای نگرانی بی مورد وجود ندارد؛ میزان خطر در نیویورک  در مجموع کم است. ما با پشتکار اوضاع را مدیریت می کنیم و به ارائه اطلاعات موجود ادامه خواهیم داد.»                                                        

بیانیه آقای کومو در حالی منتشر شده که دو مورد بیماری شبه آنفلوآنزای دیگر در سواحل غربی ایالات متحده گزارش شده است.

دو پرستار که از یک بیمار مبتلا به کرونا مراقبت می کردند، خود به این ویروس آلوده شده و در خانه هایشان قرنطینه هستند.

در این میان، ۷۰ مورد آلودگی به کرونا در سراسر آمریکا گزارش شده که دو مورد تازه آن روز یکشنبه در شیکاگو و روُد آیلند بوده است.

هفته گذشته بازار بین المللی معاملات سهام  در واکنش به بحران کرونا مبلغ ۵ تریلیون دلار از دست داد.

© The Independent

بیشتر از جهان