ارتش آمریکا مواضع طالبان را بمباران کرد

یک روز پیش از آن طالبان به نیروهای دفاع ملی افغانستان حمله کرده بود

نیروهای امنیتی افغانستان پس از حمله طالبان - ۴ مارس ۲۰۱۹- STR / AFP

به‌رغم ادعای دونالد ترامپ مبنی بر دستیابی به صلح با طالبان، ایالات متحده مواضع این گروه را در افغانستان بمباران کرده است.

مقامات نظامی آمریکا روز چهارشنبه تایید کردند حملات هوایی به منظور خنثی کردن طرح حمله به پست‌های نیروهای دفاع ملی و امنیت افغانستان صورت گرفته است. 

به گفته منابع نظامی آمریکا، حملات مذکور توسط یک پهپاد انجام شده بوده است.

سرهنگ سانی لِگِت، سخنگوی نیروهای آمریکا در افغانستان در یک رشته توئیت گفت: «روز چهارشنبه ایالات متحده افراد طالبان را که به  پست نگهبانی نیروهای دفاع ملی و امنیت افغانستان در ولسوالی نهر سراج حمله کرده بودند، هدف حملات هوایی قرار داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «تنها در روز ۳ام مارس، طالبان پست‌های نیروهای دفاع ملی و امنیت را در ایالت هلمند مورد ۴۳  حمله قرار دادند. طالبان مدعی است که برای آزادی افغانستان از نیروهای بین المللی، می‌جنگد. موافقتنامه (صلح) ۲۹ ام فوریه راه خروج مشروط از افغانستان را مهیا می کند.»

سخنگوی ارتش آمریکا در افغانستان به موافتنامه‌ای اشاره می‌کند که روز شنبه میان ایالات متحده و طالبان به امضا رسید که بر اساس آن، تعداد افراد ارتش آمریکا در افغانستان بسیار کاهش خواهد یافت.

مقامات نظامی آمریکا در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفته‌اند در سه مورد حمله اخیر طالبان دست‌‌کم ۲۵ سرباز افغان کشته و ۱۳ نفر مجروح شده‌اند.

چند ساعت پیش از حمله پهپاد ارتش آمریکا علیه طالبان، آقای ترامپ تلفنی با ملا عبدالغنی برادر، یکی از بنیانگذاران طالبان صحبت کرد.

رئیس جمهور آمریکا سپس با غرور به خبرنگاران گفت: «گفتگوی خوبی با رهبر طالبان داشتم. با هم موافقیم که هیچ خشونتی وجود ندارد. ما خشونت نمی خواهیم.»

آقای ترامپ افزود:«ببینیم چه می‌شود. آن‌ها با افغانستان سرو کار دارند. اما ببینیم چه می‌شود.»

© The Independent