ویروس کرونا؛ قرنطینه داوطلبانه ۷۰۰ نفر در نیویورک

مقامات بهداشتی وضعیت سلامت این مسافران را از طریق تماس‌های ویدیویی زیر نظر دارند

اکثر مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا ، مسافران کشتی تفریحی «شاهدخت الماس» هستند- Behrouz MEHRI / AFP

به گفته مقامات ایالات متحده، با شیوع ویروس مرگبار کرونا از ووهان در گوشه و کنار جهان، حداقل ۷۰۰ نفر از افرادی که از سفرهایی از سراسر چین به نیویورک برمی‌گشتند تحت قرنطینه داوطلبانه قرار گرفتند.

جیل مونتاگ، سخنگوی اداره بهداشت ایالت نیویورک تایید کرد حدود ۷۰۰ نفر از مسافران به اراده خود موافقت کردند تا خود را بعد از بازگشت از سفر به چین از تاریخ ۳ فوریه، برای ۱۴ روز قرنطینه کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته این مقامات اظهار داشتند هیچ یک از مسافرانی که تحت قرنطینه داوطلبانه قرار گرفته‌اند علایم این بیماری مرموز را نشان نداده‌اند. خانم مونتاگ اظهار داشت: «قرنطینه داوطلبانه افراد به ما کمک می‌کند از شیوع احتمالی این ویروس جلوگیری کنیم.»

انتشار این خبر یک روز بعد از آن صورت گرفت که مقامات بهداشت ایالات متحده هشدار دادند شیوع ویروس کرونا از ووهان در سراسر کشور غیر قابل اجتناب خواهد بود. تا بعد از ظهر چهارشنبه ۵۹ مورد مبتلا در امریکا تایید شده است. اکثر این افراد مبتلا شامل مسافران کشتی تفریحی تجملاتی است که بعد از شیوع ویروس در عرشه آن در ساحلی در ژاپن لنگر انداخت.

گرچه امریکاییان بازگشته از کشتی تفریحی «شاهدخت الماس» (Diamond Princess) در پایگاه‌های نظامی ایالت‌های کالیفرنیا، کلرادو و تگزاس تحت قرنطینه هستند، مسافران بازگشته به نیویورک که تحت قرنطینه داوطلبانه قرار گرفته‌اند شرایط متفاوتی دارند.

مقامات محلی روزانه از افراد تحت قرنطینه داوطلبانه ملاقات کرده و برای آنها غذا برده و هر یک را برای بروز علائم این ویروس، از جمله مشکل در تنفس، تب یا سرفه، بررسی می‌کنند.

به گزارش یو‌اس‌ای تودی (USA Today) مقامات بهداشتی همچنین وضعیت سلامت این مسافران را از طریق تماس‌های ویدیویی با گوشی‌های همراه آنها زیر نظر دارند.

به گفته مقامات، تعداد کل افراد تحت قرنطینه داوطلبانه طی روزهای آتی احتمالا تغییر خواهد کرد چرا که برخی از آنها دوره ۱۴ روزه خود را تکمیل کرده یا در حال پایان بردن آن هستند.

کسانی که تحت قرنطینه داوطلبانه قرار دارند از توصیه‌های ارائه شده توسط مرکز جلوگیری و کنترل بیماری ایالات متحده پیروی می‌کنند که این هفته اعلام کرد دیگر ابهامی درباره امکان شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور نیست بلکه سوال صرفا درباره زمان وقوع آن است.

دکتر نانسی مسونیر، دبیر مرکز ملی برای بیماری‌های تنفسی و ایمنی، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: « ما از امریکاییان می‌خواهیم خود را برای بدترین وضعیت ممکن آماده کنند. دیگر ابهامی درباره این که اگر این اتفاق بیفتد وجود ندارد بلکه صرفا سوال بر سر زمان وقوع آن است.»

مرکز جلوگیری و کنترل بیماری همچنین گفت: با احتمال شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور «اختلال در زندگی روزمره ممکن است شدید باشد.»

© The Independent

بیشتر از جهان