وزیر بهداشت ایران: هفته سختی در پیش داریم

سعید نمکی می‌گوید ایران در روزهای آینده با موج گسترده کرونا مواجه خواهد شد

آقای نمکی اعلام کرده که او با قرنطینه کردن شهرها مخالف است ولی به دنبال راهی برای کنترل رفت‌وآمد شهروندان ایرانی است - Nazanin Tabatabaee via REUTERS

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، می‌گوید بررسی‌های فنی و بین‌المللی نشان می‌دهد که هفته آینده، شیوع کرونا در ایران افزایش خواهد داشت: « هرچند در سراسر کشور، بخش‌های بیمارستانی آماده شده و امکانات وسیع همکاران خود و تجهیزات لازم را به میدان آورده‌ایم، اما واقعیت این است که هفته نسبتا سختی در پیش داریم. با بررسی اپیدمیولوژیک که از رصدهای بین‌المللی و ملی از بیماری انجام شده، روند به گونه‌ای دیده می‌شود که پیک بیماری در روزهای آینده است.»

او از ایرانی‌ها خواسته که وحشت‌زده نشوند و مطمئن باشند که به‌زودی بیماری کرونا تحت کنترل در خواهد آمد.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تا عصر امروز ۳۸۸ نفر در ۲۴ استان ایران به کرونا مبتلا و ۳۸ نفر فوت شده‌اند.

وزیر بهداشت ایران این سخنان را پس از برگزاری دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای نمکی مجددا اعلام کرده که او با قرنطینه کردن شهرها مخالف است ولی به دنبال راهی برای کنترل رفت‌وآمد شهروندان ایرانی است: «به چیزی به عنوان قرنطینه شهرها اعتقاد نداریم و این روش را علمی نمی‌دانیم، اما به دنبال کنترل ایاب و ذهاب افراد هستیم. خواهش من این است که ترددها به حداقل برسد، مگر موارد بسیار ضروری و با اطمینان کافی از اینکه مورد مشکوکی بین مسافران نیست.»

وزیر بهداشت ایران گفته است که اگر در محورهای مواصلاتی، موردی مشکوک به کرونا تشخیص داده شد، آن فرد به مدت دو هفته قرنطینه خواهد شد. او مشخص نکرده که روند تشخیص افراد مشکوک و نحوه قرنطینه آنها به چه شکلی است.

بیشتر از