نماینده مجلس ایران: آمار ابتلا به کرونا را پنهان کرده‌اند

جعفرزاده می‌گوید آمارهای وزارت بهداشت واقعی نیست

پیشتر سازمان‌ گزارشگران بدون مرز نیز پنهان‌کاری اطلاعات واقعی در مورد ویروس کرونا در ایران را محکوم کرده بود-  ATTA KENARE / AFP

غلامعلی جعفر‌زاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی می‌گوید، مسئولان جمهوری اسلامی آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا را پنهان کرده‌اند.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با وبسایت «امتداد» این سخنان را گفته است.

جعفر‌زاده می‌گوید آمار ابتلا و مرگ در اثر کرونا وحشتناک است. او مسئولان جمهوری اسلامی را قسم داده که آمار واقعی را اعلام کنند: «آقایان را به خداوندی خدا قسم می‌دهم که آمار واقعی به مردم ارائه کنند. متاسفانه، مکررا آمار را از مردم پنهان می‌کنند و به صراحت می‌گویم که آمارهای ارائه شده تاکنون، هنوز واقعی نیست. قبرستان‌ها را که نمی‌شود پنهان کرد!»

این نماینده مجلس گفته است که او به گزارش‌هایی از قبرستان‌ها دست یافته که حکایت از تعداد زیاد مرگ در اثر کرونا دارد: «گزارش‌هایی که از آرامستان‌ها و همچنین گزارش دوستان داریم، از آمار خیلی وحشتناکی خبر می‌دهد که نمی‌شود آن را پنهان کرد. من از بهشت زهرا، تازه‌آباد و باغ رضوان رشت آماری در خصوص جانباختگان بر اثر کرونا گرفتم و باید بگویم که آمار، خیلی بیشتر از این حرف‌هاست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تا عصر امروز ۳۸۸ نفر در ۲۴ استان ایران به کرونا مبتلا و ۳۸ نفر فوت شده‌اند.

پیش‌تر احمد امیرآبادی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، نیز اعلام کرده بود که آمار ابتلا و مرگ بر اثر ویروس کرونا بیش از آن چیزی است که وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است. در واکنش به این سخن، ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت، سخنان نماینده قم را رد کرد و گفت که اگر تعداد ابتلا و مرگ منطبق بر حرف این نماینده باشد، او از سمت خود استعفا خواهد داد.

روز بعد از این مجادله میان امیرآبادی و حریرچی، اعلام شد که هر دو به کرونا مبتلا شده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز روز دوشنبه اعلام کرده بود که مقامات تهران در مورد بیماری کرونا پنهان‌کاری می‌کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در بخش دیگری از مصاحبه خود می‌گوید که درخواست قرنطینه شهرهای کانون کرونا از سوی مجلس ارائه شده است ولی «شورای عالی امنیت ملی» و «دستگاه‌های بالادستی» با آن مخالفت کرده‌اند: «قاطبه پزشکان و اساتید پزشکی بر این باور هستند، که مسئله قرنطینه یک مسئله واجب بوده و اصلا هم ربطی به جنگ‌های جهانی اول و دوم ندارد. ما این مسئله را ضروری دانسته و درخواست آن را هم رسما مطرح کرده‌ایم که متاسفانه، شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های بالادستی با آن مخالفت می‌کنند.»

© The Independent

بیشتر از