طوطی دست‌آموز جان خانواده‌ای را نجات داد

این طوطی در هنگام آتش‌سوزی صاحبان‌اش را از خواب بیدار کرد

این خانواده می‌گویند نجات جانشان معجزه بوده است-KHALIL MAZRAAWI / AF

یک طوطی دست‌آموز پس از آنکه جان صاحبانش را با بیدار کردن آنها هنگام آتش‌سوزی در خانه نجات داد، به عنوان قهرمان شناخته شد.

این طوطی که لویی نام دارد، باربارا کلین، همسرش لری و نوه ۶ ساله‌شان، کیتلین رز پلرین را از آتشی که در آشپزخانه آنها شروع شده بود، باخبر کرد. 

هر سه عضو این خانواده، وقتی این آتش در ساعات آغازین ۳ فوریه شروع شد، خواب بودند. آنها با فریاد لویی از خواب بیدار شدند که داد می‌زد: «آتش!» واژه‌ای که ظاهرا هرگز پیش از آن به زبان نیاورده بود.

گرچه هر سه نفر نجات یافتند، این طوطی و چهار سگ خانواده همگی در آتش جان خود را از دست دادند.

خانم کلین که کارمند بازنشسته‌ای ۶۳ ساله اهل شهر لبنان در ایالت تنسی است، گفت: «لویی یک قهرمان واقعی بود. اگر به خاطر او نبود من هم احتمالا در طول آتش‌سوزی خواب بودم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم کلین افزود وقتی بیدار شد، آتش به اتاق پذیرایی رسیده بود.

خانم کلین همچنین گفت همسرش سعی کرده با شعله‌های آتش مقابله کند و حتی بعدتر تلاش کرد برگردد و چهار سگ و گیتار یادگار پدربزرگش را نجات دهد.

به همین خاطر، آقای کلین ۶۱ ساله که به اداره ماشین‌آلات صنعتی مشغول است، با هلیکوپتر از محل حادثه خارج و به مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت منتقل شد و در آنجا به کما رفت.

همسرش می‌گوید «معجزه» بود که او نجات یافت. آقای کلین اکنون از بیمارستان مرخص شده است.

خانم کلین از مردم شهر لبنان در ایالت تنسی تشکر کرد که به آنها پوشاک اهدا کرده‌اند. آپارتمانی هم برای سکونت این زوج طی سه ماه آینده فراهم شده است.

خانم کلین گفت: «مردی که این آپارتمان را در اختیار ما گذاشت، همچنین یک طوطی خردسال هم به ما هدیه کرده است. ما اسم او را لویی جونیور گذاشته‌ایم.»

کمی پیشتر در ماه جاری میلادی، کارزاری انسان‌دوستانه در سایت «گوفاندمی» برای حمایت از این خانواده به راه افتاد، که تا کنون ۵۶۹۰ دلار جمع کرده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی