«تعطیلات در جهنم»: مهمانان در هتل آلوده به ویروس کرونا گیر افتادند

مهمانان نامه‌ای از مدیریت هتل دریافت کردند که از آنها می‌خواست از اتاق خود خارج نشوند

جزیره تنریف مقصد محبوبی برای تعطیلات گردشگران بریتانیایی است-REUTERS/Borja Suarez

فردی بریتانیایی که تعطیلات خود را در هتلی قرنطینه شده در جزیره تنریف می‌گذارند، تجربه خویش را «تعطیلات در جهنم» توصیف کرد.

وقتی آزمایش یکی از مهمانان کاخ کوستا، برای ویروس کرونا مثبت شد، این هتل چهار ستاره در جنوب غربی جزیره تنریف، مورد قرنطینه قرار گرفت.

حدود هزار تن از گردشگران در حال حاضر در این هتل واقع در جزایر قناری قرنطینه شده‌اند و در حال آزمایش شدن برای این ویروس توسط مقامات اسپانیایی هستند.

به گفته یکی از مهمانان، به افراد حاضر در هتل نامه‌ای فرستاده شده که از آنها می‌خواهد از آنجا که آزمایش یکی از مهمانان، که پزشکی از منطقه لومباردی ایتالیا است، مثبت بوده، در اتاق‌های خود باقی بمانند.

حنا گرین که با دوست‌پسر و پسر یک ساله‌‌شان در سفر است به آژانس خبری پرس اسوسییشن گفت: «امروز صبح که از خواب بلند شدم نامه‌ای زیر در اتاق‌مان دیدم که می‌گفت به خاطر مسائل بهداشتی نباید از اتاق خود خارج شویم.»

او افزود: «مردم در حال عبور و مرور در هتل هستند ولی ما در اتاق خود همراه کودک‌مان مانده‌ایم. خیلی نگران حال کودک نوزاد خود هستیم.»

دیوید هون، مسافر دیگری به میل‌آنلاین گفت این هتل اکنون «شبیه خانه ارواح شده» است.

سخنگوی شرکت توی در بریتانیا گفت: «ما می‌توانیم تایید کنیم که شرکت توی در حال حاضر حدود ۲۰۰ مهمان از کشورهای مختلف را در این هتل دارد. نمایندگان توی در تنریف در محل حضور دارند و در حال رفع و رجوع امور مشتریان ما هستند. از تمام مهمانان خواسته شده در اتاق خود باقی بمانند و هتل جویای احوال ایشان و فراهم کننده نیازهای آنها است. برنامه‌ فصل تعطیلات ما به جزیره تنریف ادامه خواهد داشت و تمام سفرهای برنامه‌ریزی شده برای تمام هتل‌های دیگر در جای خود باقی خواهد ماند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی شرکت جت۲هالیدیز هم گفت: «ما گزارشاتی دریافت کرده‌ایم مبنی بر این که یکی از مهمانان هتل کوستا ادج اچ۱۰ در تنریف که مشتری جت۲هالیدیز نبوده است، به ویروس کرونا مبتلا شده است. مطابق توصیه مقامات محلی و دولت اسپانیا، این هتل اکنون تحت قرنطینه است. ما فروش تمام بلیت‌های خود برای این هتل را لغو کرده‌ایم و مسافرانی که قرار بود به این هتل بروند به هتل‌های دیگر منتقل خواهند شد. در راستای توصیه وزارتخانه امور خارجه بریتانیا نیز برنامه‌ پروازهای آینده ما تغییر نخواهد کرد.»

بیانیه‌ هتل هم اظهار داشته است: «تمام تمهیدات بهداشتی و عملیاتی توصیه شده از طرف مقامات بهداشتی را اتخاذ کرده است تا مطمئن شود کارمندان و مهمانان هتل در امنیت و رفاه کامل به سر می‌برند. علاوه بر این تمام مهمانان و کارمندان خویش را با امور و وسایل ضروری تامین کرده تا بتوانند علی رغم این وضعیت بغرنج به بهترین نحو از خویش مراقبت کنند.»

جزیره تنریف مقصد محبوبی برای تعطیلات گردشگران بریتانیایی است. سالانه حدود ۵ میلیون نفر از این جزیره دیدار می‌کنند.

در اروپا، ایتالیا بالاترین آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارد.

وزارت امور خارجه می‌گوید دولت ایتالیا دستور قرنطینه ده شهر کوچک در منطقه لومباردی را داده است: شهرهای کودونیا، کستیون دآدا، کسلپوسترلنیو، فامبیو، مالئو، سومالکلیا، برتونیکو، ترانوا دیی پسرینی، کستل گراندو و سن فیورانو. این شهرها به طور عمده در جنوب شرقی شهر میلان قرار دارند. همچنین شهر دیگری در منطقه ونتو با نام وو یوجانئو نیز قرنطینه شده است که در جنوب ویچنزا قرار دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان