هاروی واینستین پس از دادگاه نیویورک در لس‌انجلس محاکمه می‌شود

اتهامات واینستین در کالیفرنیا شامل تجاوز، اجبار به سکس دهانی و استفاده از زور حین عمل جنسی است

در نیویورک واینستین به تجاوز به یک زن و همچنین انجام عمل جنسی با توسل به زور در مورد زن دیگری متهم شناخته شد- Johannes EISELE / AFP

دادگاه رسیدگی به جرائم هارلی واینستین در نیویوک پایان یافت. دادگاه این غول صنعت سینما را به اتهام تجاوز درجه سه و اقدام درجه اول مجرمانه جنسی، گناهکار تشخیص داد. 

او اکنون باید با اتهامات بیشتر در کالیفرنیا مواجه شود. 

 این تهیه‌کننده سینما در صورتی که در کالیفرنیا در مورد اتهامات مجرم شناخته شود، ممکن است به ۲۸ سال زندان محکوم شود. اتهامات او در کالیفرنیا از جمله شامل تجاوز به زور، اجبار به سکس دهانی، استفاده از زور در انجام عمل کامل جنسی و تعرض می‌شود. 

این اتهامات در اوایل ماه ژانویه و همزمان با به جریان افتادن پرونده نیویورک صادر شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیویورک واینستین به تجاوز به یک زن در سال ۲۰۱۳ و همچنین انجام عمل جنسی با توسل به زور در مورد زن دیگری در سال ۲۰۰۶ متهم شناخته شد. او اتهامات را رد کرد و تمامی دعاوی مربوط به انجام عمل جنسی بدون توافق را انکار کرد. 

واینستین اکنون در پرونده نیویورک محکوم خواهد شد. او که زمانی از غول‌های متنفذ هالیوود بود، ممکن است  ۲۰ سال را پشت میله‌های زندان سپری کند.

اتهامات لس‌انجلس از سوی یک گروه اقدام مطرح شده که از سوی دادستان کانتی لس‌انجلس و برای تمرکز بر اتهامات جنسی چهره‌های جهان سرگرمی ایجاد شده است. 

جکی لیسی دادستان منطقه‌ای لس‌انجلس خطاب به زنانی که در ماه ژانویه و زمانی که اولین اتهامات مطرح شد، جلو آمدند و علیه واینستین حرف زدند گفت:‌ «ما شما را می‌بینیم، صدایتان را می‌شنویم و حرفتان را باور می‌کنیم.»

جرائم واینستین در کالیفرنیا از اتهامات مطرح شده از سوی دو زن ناشی شده است. یکی از آنها که در دادگاه شهر نیویورک نیز شهادت داد گفت واینستین در سال ۲۰۱۳ و در یک هفته زمان برگزاری مراسم اسکار، هر شب به آنان حمله کرده است. 

اولین زن که نامش اعلام نشده می‌گوید واینستین او را به انجام سکس دهانی مجبور و به او تجاوز کرده است. 

لورن مری یانگ، مدل و هنرپیشه نیز گفته است که واینستین در یک جلسه کاری برهنه ظاهر شد، در مقابل او اقدام به خودارضایی کرده و سینه او را لمس کرد. 

یانگ در تاریخ پنجم فوریه در دادگاه نیویورک حاضر شد. او یکی از چهار شاهدی است که از سوی دادستان‌ها ارائه شدند. یک قانون ایالتی به آنان امکان می‌دهد تا درباره «اعمال بد اولیه» شهادت بدهند.  دادگاه تلاش کرد تا الگویی از اتهامات رفتار شکارگر واینستین را به تصویر بکشد.

© The Independent