دو اتهام جدید تجاوز جنسی علیه هاروی واینستین

ستاره فیلم سوپرانوز ادعا می‌کند که در سال ۱۹۹۳ واینستین به او تجاوز کرده است

Spencer Platt/Getty Images North America / AFP

در حالی که محاکمه هاروی واینستین چند ماه به تعویق افتاده است، او در مورد دو اتهام جدید تجاوز جنسی ادعای بی‌گناهی می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما در دادگاهی در منهتن ادعای بی‌گناهی خود را ‌ثبت کرد. دادگاه اتهامات اخیر را در کیفرخواستی جدید به پرونده محاکمه او در نیویورک اضافه کرد.

دادستان‌ها اظهار داشته‌اند كه کیفرخواست جدید مبنای حقوقی لازم را فراهم می‌کند تا آنابلا شورا، بازیگر مجموعه تلویزیونی سوپرانوز-خانواده سوپرانوها- علیه این غول سینما شهادت دهد.

شورا ادعا می‌کند که واینستین در سال ۱۹۹۳ به او تجاوز کرده است.

اگرچه ادعا می‌شود که این تجاوز به خاطر اینکه چند سال پیش اتفاق افتاده است، طبق قوانین ایالتی قابل پیگیری نیست، دادستان‌ها می‌خواهد از شهادت شورا برای تقویت پرونده اتهام تجاوز جنسی علیه واینستین استفاده کنند و ثابت کنند که این رفتار بارها تکرار شده است.

در دفاعیه واینستین از کیفرخواست جدید این پرونده انتقاد شده و آن را یک مانور یازده ساعته نامیده‌اند که مشکلات حقوقی جدی ایجاد می‌کند و می‌تواند جریان دادرسی را به تاخیر بیندازد.

قرار بود رسیدگی به پرونده تجاوز واینستین در نه سپتامبر شروع شود، اما اکنون تا ماه ژانویه به تعویق افتاده است.

وکلای این غول سینما می‌گویند، به دلیل جو «سیرک‌مانند» تبلیغات پیش از محاکمه، تلاش می‌کنند این پرونده را به خارج از شهر نیویورک منتقل کنند. آن‌ها ادعا می‌کنند در این شهر ممکن نیست که یک هیات منصفه بی‌طرف برای حکم دادن در این پرونده پیدا شود.

تیم وکلای واینستین پیشنهاد کرده‌اند که پرونده به سافوک کانتی در جزیره لانگ یان آلبانی کانی در شمال ایالت نیویورک منتقل شود.

واینستین که هم اکنون با وثیقه یک میلیون دلاری آزاد است، تمام اتهامات مربوط به رابطه جنسی غیرمجاز را رد کرده است.

وکلای وی پس از جلسه دادرسی روز دوشنبه گفتند که از قاضی خواهند خواست کیفرخواست جدید را رد کند و ادعا کردند که این کیفرخواست تلاشی «مذبوحانه» برای نجات پرونده علیه واینستین است.

یکی از وکلا، به اسم دونا روتونو، گفت:«معتقدم که این پرونده ذاتا ضعیف است».

گلوریا آلرد، وکیل شورا از تیم وکلای مدافع واینستین پرسیده است که چرا اینقدر نگرانند که شاهدان بیشتری علیه واینستن شهادت بدهند؟

آلرد همچنین گفت که موکل او می‌خواهد با بازگویی تجربه خود به اجرای عدالت در مورد واینستین کمک کند.

واینستین پیش از این، اتهام تجاوز به یک زن در سال ۲۰۱۳ و‌ رابطه جنسی به زور با یک زن دیگر در سال ۲۰۰۶ را رد کرده بود.

این دو زن در میان ۷۰ نفری هستند که این تهیه‌کننده را به سو‌رفتار جنسی در چند دهه گذشته متهم کرده‌اند.

واینستین این اتهامات را رد کرده و گفته است که تمامی روابط جنسی او با رضایت طرف مقابل بوده است.

پس از انتشار دو گزارش در اکتبر ۲۰۱۷ – یکی توسط جودی کانتور و مگان توهی در نیویورک تایمز‌ و دیگری توسط رونان فارو در مجله نیویورکر‌- اتهامات علیه این تهیه‌کننده سینما در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان