ترامپ: آدام شیف ادعای کمک روسیه به برنی سندرز را به بیرون درز داد

آدام شیف:‌ «نظر جالبی است آقای رئیس ‌جمهور. اما کسی ادعا شما را باور نمی‌کند»

حامیان دونالد ترامپ در اطراف کمپین انتخاباتی برنی‌ سندرز-Drew Angerer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

دونالد ترامپ، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، آدام شیف، را به درز ادعاهایی متهم کرد که بر مبنای آن روسیه تلاش می‌کند به برنی سندرز در پیروزی نامزدی حزب دموکرات کمک کند. 

رئیس جمهوری آمریکا از این اقدام برای پیش‌برد تئوری خود بهره گرفت که می‌گوید، حزب دموکرات تلاش خواهد کرد تا با کلک، سندرز را از پیروزی بازدارد. ترامپ گفت:‌ «می‌تواند این باشد که دموکرات‌ها با سندرر رفتار بسیار غیرمنصفانه‌ای دارند و به نظر من این‌طور می‌رسد که آدام شیف اطلاعات را به بیرون درز داده چون آنها نمی‌خواهند که برنی سندرز نماینده‌شان باشد.»

رئیس ‌جمهوری آمریکا گفت‌: «مثل این است که وقایع سال ۲۰۱۶ دوباره برای سندرز تکرار می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ این سخنان را روز یکشنبه، در آستانه سفر به هند و در پاسخ به خبرنگارانی گفت که نظر او را درباره گزارش‌ها درباره مداخله روسیه جویا شدند. 

ترامپ گفت:‌ «هیچ‌کس این را به من نگفت. باید درباره درز اطلاعات امنیتی به بیرون درباره آدام شیف تحقیق کنند.»

اما آدام شیف اتهامات ترامپ را رد کرد و گفت:‌ «نظر جالبی است آقای رئیس ‌جمهور. اما کسی ادعاهای کذب شما را باور نمی‌کند.»

او گفت:‌ «شما در سال ۲۰۱۶ از کمک روسیه استقبال کردید، سعی کردید در ۲۰۱۹ اوکراین را مجبور به کمک کنید، و از انتخابات ۲۰۲۰ ما نیز محفاظت نخواهید کرد.»

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان ایالات متحده، همچنین افزود:‌ «حالا هم مسئول اطلاعات و امنیت خودتان را به دلیل توضیح درباره این نکات در کنگره اخراج کرده‌اید. شما به آمریکا خیانت کردید. دوباره!»

اولین بار واشینگتن‌پست روز جمعه گزارش داد که روسیه به دنبال کمک به کارزار انتخاباتی برنی سندرز است. 

آقای سندرز گفت:‌ «برعکس دونالد ترامپ، من ولادیمیر پوتین را دوست خوبی تلقی نمی‌کنم. او یک تبهکار خودکامه است که تلاش می‌کند دموکراسی در روسیه را ویران و دگراندیشان را سرکوب کند.»

نیویورک تایمز یک روز قبل از آن گزارش داده بود که مسئولان امنیتی نیز در گزارش‌های غیرعلنی به قانون‌گذاران هشدار دادند که روسیه در حال مداخله برای کمک به ترامپ است. روز یکشنبه روبرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی، این دیدگاه را که روسیه قصد دارد در جهت انتخاب دوباره آقای ترامپ کار کند، رد کرد. 

© The Independent