به خوانندگان گرامی روزنامه ایندیپندنت فارسی خوش آمد می‌گوییم

سخن سردبیر

طرح از فهیمه خلیلی طاری

سلام و درود به هم‌میهنان و به تمامی فارسی زبانانی که در سراسر گیتی خواننده ایندیپندنت فارسی، نخستین روزنامه بین‌المللی به زبان فارسی هستند.

برای بیش از صد میلیون فارسی زبانی که در خاورمیانه و آسیای میانه زندگی می‌کنند، پیش از این هرگز روزنامه‌ای بین‌المللی به فارسی وجود نداشته است.

اینک این فرصت استثنایی برای خوانندگان ارجمند فراهم شده تا از ایران و افغانستان گرفته تا آذربایجان و کردستان، تاجیکستان و ازبکستان، در هر شهر و دیاری که هستید بتوانید خواننده این روزنامه الکترونیکی باشید که، فرای مرزهای جغرافیایی، پوشش گسترده‌ای را برای مخاطبان فراهم کرده است.

و برای من، کاملیا انتخابی فرد، مدیر مسئول و سردبیر این روزنامه، جای بسی افتخار و خوشوقتی است که در کنار بهترین نویسندگان و دبیران خبر بتوانم این امکان را برای شما فراهم کنم.

با خود کوله‌باری از ۲۸ سال تجربه روزنامه نگاری و رسانه را آورده‌ام. توشه‌ای آورده‌ام از نسل قدیم روزنامه نگاری در ایران، از دوره‌ای که نوشتن و انتشار به شیوه حروفچینی انجام می‌گرفت. خاک چاپخانه و دود میدان توپخانه تهران را خورده‌ام و در بهترین تحریریههای خبری جهان، از ایران تا آمریکا، قاهره و دوبی، کابل و ریاض کار کرده‌ام.  

در کنار بهترین اساتید روزنامه نگاری از نوجوانی شاگردی کرده‌ام. آنها که زنده هستند سایه عمرشان مستدام و آنها که نقاب در چهره خاک کشیده‌اند، روانشان به مینو شاد.

از رسانه‌های ایرانی تا رسانه‌های غربی و حضور در خبرگزاری‌های بین‌المللی، نزدیک به سه دهه توشه فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی خود را به ایندیپندنت فارسی آورده‌ام تا به شما مخاطب گرامی فارسی زبان آنچه را ارائه دهم که جای آن همیشه خالی بوده: روزنامه‌ای مدرن، خواندنی، زیبا، و دارای استانداردهای حرفه‌ای و رعایت اصول اخلاقی روزنامه نگاری بین‌الملل.

همکارانم، در هیأت تحریریه و سردبیری، نویسندگانی هستند دستچین شده و متعهد، که دغدغه‌شان حرفه‌ای بودن و شیوا نویسی است.

بخش بزرگی از محتوای ایندیپندنت فارسی، برگردان مقالات و خبرهای منتخب از ایندیپندنت انگلیسی است. دسترسی مخاطبان فارسی زبان، به دلایل بسیار، به مطالب منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی اندک است و این فرصت یگانه، در روزنامه ما فراهم شده تا خواننده ارجمند دسترسی کم نظیری به این منابع خبری و تحلیلی داشته باشد.

در فضای به شدت سیاست زده ایران و جهان، تلاش کرده‌ایم که در کنار مهمترین گزارش‌های سیاسی و بین‌الملل، بخش زندگی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و ورزشی روزنامه ایندیپندنت فارسی را نیز غنی، پُرمایه و متنوع ارائه دهیم.

و در نهایت، سنگ بنای این نخستین را گذاشته‌ایم و امید داریم که با نظر لطف خوانندگان گرامی این نخستین روزنامه بین‌المللی فارسی زبان، روز به روز بهتر و پُربارتر از امروز، به شما ارائه شود.

کاملیا انتخابی فرد

بیشتر از سردبیری