شرکت زیرپوش‌های زنانه ریانا به فریبکاری متهم شد

این خواننده شرکت زیرپوش‌های زنانه خود را در سال ۲۰۱۸ تاسیس کرد

در شکایت از شرکت «ساویج ایکس فنتی» آمده، این شرکت گزینه‌ای را به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند- Kambouris/Getty Images for Bergdorf Goodman/AFP

در پی شکایات متعدد مشتریان، یک گروه دیده‌بان هوادار حقوق مصرف‌کنندگان به نام «حقیقت‌مداری در تبلیغات(تینا)» شرکت زیرپوش‌های زنانه ریانا به نام «ساویج ایکس‌فنتی» را به بازاریابی فریبکارانه متهم کرد.

این گروه دیده‌بان  در روز دوشنبه گزارشی منتشر کرد و در آن ادعا کرد که شرکت این خواننده، تبلیغ می‌کند که به مشتریان تخفیف‌هایی می‌دهد، اما این تخفیف‌ها فقط در صورتی به مشتری تعلق می‌گیرد که با پرداخت ماهی ۵۰ دلار، اشتراک «بخش ویژه» را بخرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شکایتی که در این گزارش مطرح می‌شود، آمده است: «این شرکت تخفیف‌ها و قیمت‌هایی را فریبکارانه تبلیغ می‌کند که فقط به مشتریان دارای اشتراک این شرکت تعلق می‌گیرد، و در تبلیغات خود این نکته را آشکار و روشن توضیح نمی‌دهد.»

فراورده‌هایی که در تارنمای شرکت ساویج ایکس فنتی نمایش می‌دهند، به طور خودکار دارای قیمت‌هایی هستند که فقط به اعضای ویژه تعلق می‌گیرد.

طبق شکایت‌هایی که از مشتریان به دفتر «کسب‌وکار برتر» رسیده است، بسیاری به هنگام خرید پوشاک از این تارنما، نادانسته به عضویت آن درمی‌آیند، زیرا شرکت ریانا به طور خودکار هزینه اشتراک را به قیمت اضافه می‌کند.

شانا مولر، سخن‌گوی تینا، به سی‌ان‌ان گفت: «در خود آگهی تبلیغ، چیزهایی را که داریم می‌خریم مشخص نمی‌کنند، و در کارت خرید هم گزینه‌ای تحت عنوان عضویت می‌آید که قیمتی کنار آن درج نشده است، و فقط حرف کوچک «ایکس» را درج کرده‌اند.»

در شکایت آمده است: «این شرکت به صورت پیش‌گزیده، گزینه‌ای منفی تحت عنوان عضویت ویژه اضافی را به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند، بی آن که روشن و آشکار تمام اقلام و شرایط را مشخص کند. مثلاً این گزینه را در اختیار مشتری نمی‌گذارند که این هزینه ماهانه را تایید کند.»

هزینه عضویت، در هنگام خروج برای مشتری مشخص می‌شود. طبق نسخه چاپی ریز قیمت‌ها، اعضا می‌توانند روی هر تک مدل تخفیف بگیرند، و  تا قبل از پنجم ماه می‌توانند در صورتی که چیزی نخریده باشند، از آن ماه بگذرند.

در راهنمای اشتراک آمده است: «اگر خرید نکنید یا تا پنجم هر ماه «آن ماه را رد کنید»، روش پرداخت‌تان مبلغ ۴۹.۹۵ در روز ششم خواهد بود، مگر آن که عضویت را لغو کنید.»

به گفته مولر، علاوه بر آن که هر ماه برای مشتریان، خواه خرید کرده باشند خواه خرید نکرده باشند، صورت حساب صادر می‌کنند، تخفیف فقط به محصولاتی تعلق می‌گیرد که قیمت‌شان بیش‌تر از شهریه ماهانه عضویت باشد.

در مورد اقلامی مثل لباس کوتاه ساویج ایکس، قیمت برای اعضا ۳۲ دلار است نه ۸۲ دلار، ولی با احتساب مبلغ عضویت ماهانه، هزینه آن  به ۷۷.۹۹ دلار می‌رسد.

تینا شکایت‌ها را برای کارگروه فدرال تجارت و دفتر دادستان بخش کالیفرنیا در سانتاکروز کانتی فرستاده است و مدعی است که شرکت این خواننده، قانون اعاده اعتماد خریداران اینترنتی (روسکا) و سایر قوانین را نقض کرده است. 

ریانا شرکت ساویج ایکس فنتی را در ماه مه ۲۰۱۸ تاسیس کرد و این شرکت تاکنون بابت فراگیر بودن، مورد قدردانی قرار گرفته است.

ایندیپندنت برای دریافت نظر شرکت ساویج ایکس‌فنتی، با آن تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی