ترامپ خطاب به سناتورها: در مورد ایران دست من را نبندید!

سنا در حال بررسی قطعنامه کاهش اختیارات نظامی رئیس‌جمهور است

ترامپ می‌گوید در مورد ایران خوب پیش‌رفته است-JIM WATSON / AFP

در حالی که سنا در حال بررسی تصویب قطعنامه کاهش اختیارات جنگی رئیس‌جمهور بدون مجوز کنگره است، دونالد ترامپ در توییتی خطاب به سناتورها از آنها خواست اختیارات‌اش را محدود نکنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، انتظار می‌رود سنا امروز نظر خود را در مورد مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کند. این مصوبه اختیارات نظامی رئیس‌جمهور که پس از حمله‌های تروریستی ۱۱ سپتامبر به او اعطا شده بود را محدود می‌کند. حمله نظامی آمریکا به عراق و هدف قرار دادن قاسم سلیمانی، ‌فرمانده سابق سپاه قدس در عراق از جمله اقداماتی است که با استناد به این اختیارات انجام شده است.

در حال حاضر این قطعنامه در بین هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه طرفدار دارد.

با این حال ترامپ در توییتر نوشت:« این خیلی برای امنیت کشور ما اهمیت دارد که سنا به قطعنامه رای مثبت ندهد. ما در مورد ایران خوب پیش می‌رویم و اکنون زمان نشان دادن ضعف نیست. آمریکا‌یی‌ها با اجماع از حمله ما به تروریست سلیمانی حمایت می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه نوشت:«اگر دست من بسته باشد،‌ ایران آزادی عمل پیدا می‌کند. پیام خیلی بدی است. دمکرات‌ها تنها این اقدام را انجام می‌دهند تا به جمهوریخواهان ضربه بزنند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد!»

ترامپ در ماه‌های اخیر نشان داده که به دنبال یک درگیری نظامی تمام‌ عیار با ایران نیست. در شرایطی که بسیاری از ناظران یک درگیری را قریب‌الوقوع می‌دانستند، ترامپ از اقدام نظامی در برابر سرنگونی پهپاد گلوبال‌هاوک بر فراز تنگه هرمز یا حمله موشکی اخیر سپاه به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق، پرهیز کرد.

در مقابل سناتور دمکرات تیم کین گفت:«وقتی برای حمایت از حاکمیت قانون بلند می‌شویم، پیام ضعف نمی‌فرستیم.»

مجلس نمایندگان آمریکا دو هفته قبل، با ۲۳۶ رای موافق در برابر ۱۶۶ رای مخالف قطعنامه کاهش اختیارات نظامی را تصویب کرد و اکنون این قطعنامه باید به تصویب سنا برسد که اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان است.

بیشتر از