افزایش مزاحمت جنسی به رغم فراگیر شدن جنبش «من هم»

بیش از نیمی از زنان در محل کار با مزاحمت جنسی روبه‌رو شده‌اند

تصویری از تجمع در حمایت جنبش «من هم» در کالیفرنیای آمریکا - Sarah Morris / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

گزارش جدیدی حاکی از این است که با وجود فعالیت‌های اجتماعی، موارد مزاحمت جنسی به طور هشداردهنده‌ای بالاست.

کنگره اتحادیه کارگری دریافته است که با وجود اینکه نهضت اجتماعی "من هم" مردم را تشویق کرده است که صریح‌تر درباره بدرفتاری‌های جنسی صحبت کنند، این جنبش هیچ تأثیری در کاهش موارد مزاحمت جنسی نداشته است.

تحقیقی که قبلا توسط کنگره اتحادیه کارگری انجام شده، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زنان - و تقریبا دو سوم زنان ۱۸ تا ۲۴ سال - در محل کار با مزاحمت جنسی مواجه شده‌اند.

این سازمان، در گزارش جدید خود مصرانه از دولت‌ها می‌خواهد که قوانین را تغییر دهند تا از موارد بیشتر مزاحمت جلوگیری شود.

فرانسیس اوگرادی، دبیر کل کنگره اتحادیه کارگری، می‌گوید: «جنبش "من هم" به مردم کمک کرده است تا صریح‌تر درباره مزاحمت جنسی صحبت کنند. اما صحبت کردن در مورد این مشکل آن را حل نمی‌کند. دولت‌ها باید از تعلل پرهیز کنند و قانون را تغییر دهند. کارفرماها، و نه قربانیان، باید مسئول حل مشکل مزاحمت جنسی در محل کار باشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش هم‌زمان با برگزاری هفته "اتحاد قلب‌ها" توسط کنگره اتحادیه کارگری منتشر می‌شود. براساس اطلاعات موجود در وبسایت این سازمان در این هفته فعالیت‌هایی در سرتاسر انگلستان و ولز انجام می‌شود. این فعالیت‌ها برای برجسته کردن کارهایی‌ست که اتحادیه‌ها هر روز انجام می‌دهند تا افراد در محل کار بتوانند نظر و خواسته‌هایشان را بیان کنند.»

امسال در طول این هفته، فعالیت‌ها بر پایان دادن به مزاحمت جنسی در محل کار متمرکز شده است.

خانم اوگری می‌افزاید: «ما از همه کسانی که خواهان پایان دادن به مزاحمت جنسی هستند، می‌خواهیم که در هفته اتحاد قلب‌ها به ما بپیوندند و از وزرا بخواهند که در این باره اقدام فوری کنند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی