اپل بابت کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی ۲۵ میلیون یورو جریمه شد

اپل به «عملیات تجاری فریبکارانه» متهم شده

تیم کوک، مدیرعامل اپل، گفته بود: «تمام کارهایی که می‌کنیم برای خدمات‌رسانی به کاربران است -Justin Sullivan/Getty Images/AFP

اپل بابت کاهش دادن مخفیانه سرعت آیفون‌های قدیمی، ۲۵ میلیون یورو( ۲۱ میلیون پوند) جریمه شده است.

این جریمه را سازمان دیده‌بان رقابت و تقلب فرانسه، پس از آن اعمال کرد که متوجه شد مشتریان از این بابت هشداری دریافت نکرده‌اند.

سازمان دیده‌بان دی‌.جی.‌سی.‌سی.‌آر.‌اف گفت، به کاربران آیفون «اطلاع‌ ندادند که نصب روزآوری‌های آی.او.اس (10.2.1 و11.2) سرعت دستگاه‌هایشان را کاهش می‌دهد.»

اپل که در سال ۲۰۱۷ تصمیم به این اقدام گرفته، گفت که موضوع را با مرجع تنظیم مقررات حل و فصل کرده است.

اپل علاوه بر این جریمه، که بابت «جرم عملیات تجاری فریبکارانه از طریق حذف امکانات» است، باید به مدت یک ماه در وبسایت فرانسوی‌زبان خود اعلامیه این موضوع را به نمایش بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت پارسال قول داده بود در مورد کاهش دادن سرعت گوشی‌ها با کاربران روراست‌تر باشد. اپل می‌گوید هدف از این اقدام، افزایش عمر گوشی‌هاست، است نه تشویق مشتریان به خرید گوشی‌های پیشرفته‌تر.

هر بار که اپل ویراست جدیدی از سامانه عامل خود به نام آی‌.آو.‌اس را منتشر می‌کند، معضل شکایت‌ از کاهش سرعت فراگیر می‌شود. اپل در سال ۲۰۱۷ عذرخواهی کرد و قابلیت غیرفعال کردن ابزار مدیریت عملکرد را برای کاربران فراهم کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، همان موقع گفته بود: «تمام کارهایی که می‌کنیم برای خدمات‌رسانی به کاربران است و هر چه در این باره بگویم کم است. شاید در مواقعی می‌بایست روشن‌تر عمل می‌کردیم اما اقدامات ما همیشه کاملا خالصانه است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی