امکان دسترسی والدین به محتوای مسنجر فیس‌بوک کودکان‌شان

والدین ۹۰ روز فرصت دارند خط‌مشی جدید حریم خصوصی مسنجر را بررسی کرده و آن را بپذیرند

مسنجر کیدز به والدین امکان می‌دهد روابط و مکاتبه‌های فرزندان زیر ۱۳ سال خود را تحت نظارت داشته باشند-Josh Edelson / AFP

از این به بعد، فیسبوک به والدین اجازه می‌دهد که ببینند فرزندانشان با چه کسانی «چت» و گفت‌وگو می‌کنند.

به‌روزرسانی جدید «مسنجر»، نرم‌افزار پیام‌رسانی فیسبوک، اطلاعات و ابزار کنترل زیادی در مورد این که بچه‌ها با چه کسانی حرف می‌زنند، در اختیار والدین قرار می‌دهد.

از جمله این ابزارها، دریچه یا «داشبورد»ی است که به والدین نشان می‌دهد که بچه‌ها با چه کسی و چند وقت یک بار حرف می‌زنند، و همچنین به آنها اجازه می‌دهد که عکس‌ها و فیلم‌هایی را نیز که در هنگام «چت» رد و بدل می‌شوند، ببینند. این ابزارها همچنین به والدین اجازه مداخله می‌دهند و ین امکان را برای آنها ایجاد می‌کنند که مثلا عکس‌ها را گزارش دهند.

پس از آن که سال گذشته یک ضعف امنیتی در «مسنجر کیدز» شناسایی شد که باعث می‌شد کودکان با کسانی که والدینشان آنها را تأیید نکرده بودند، تماس برقرار کنند، نگرانی‌هایی در این زمینه مطرح شد و در نتیجه، فیسبوک به‌روزرسانی جدیدی برای این برنامه ارائه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شبکه اجتماعی، چند ابزار را برای سکوی «مسنجر کیدز» خود ارائه کرده است که اولین بار در سال 2017 به عنوان محیطی کودک‌پسند راه‌اندازی شد تا کودکان زیر 13 سال از آن برای ارتباط و گفت‌وگو استفاده کنند. «مسنجر کیدز» توسط حساب کاربری یکی از والدین کودکان در فیسبوک، کنترل می‌شود.

اگر کاربر کودک شخصی را بلاک کرده باشد یا او را از بلاک خارج کرده باشد، والدین علاوه بر پیام‌ها و هشدارهایی که قبلا در هنگام بلاک کردن یا گزارش دادن دریافت می‌کردند، می‌توانند یک لیست کامل نیز دریافت کنند.

فیسبوک می‌گوید با هدف آموزش بهتر کودکان زیر 13 سال، از «زبان مناسب برای کودکان» استفاده می‌کند تا توضیح دهد که چگونه از اطلاعات آنها استفاده می‌کند یا چگونه آنها را به اشتراک می‌گذارد.

این شبکه اجتماعی همچنین تأکید کرد که اقدامات امنیتی کنونی آن، مانند استفاده نکردن از اطلاعات کودکان در مسنجر برای اهداف تبلیغاتی، بدون هیچ تغییری به قوت خود باقی خواهد ماند.

مورگان براون، مدیر محصول «مسنجر»، می‌گوید: «این به‌روزرسانی‌ها بخشی از تلاش‌های پیوسته ما برای ارائه شفافیت بیشتر و کمک به مردم برای درک بهتر از شیوه کار خدمات ما است. والدین 90 روز فرصت دارند که خط‌مشی حریم خصوصی جدید را بررسی کنند و بپذیرند، و ما قویا آنها را تشویق می‌کنیم که همراه با کودکانشان این به‌روزرسانی‌ها را مرور و بررسی کنند.»

© The Independent

بیشتر از جهان