فیس‌بوک راز عشاق پنهان را آشکار می‌کند

اپلیکیشن جدید به کاربران اجازه می‌دهد بفهمند در میان دوستان عاشق پنهان دارند یا خیر

Credit: AFP or licensors

 فیس‌بوک اپلیکیشن زوج‌یابی خاص خودش را به راه انداخته، که به کاربران اجازه می‌دهد بفهمند آیا در میان دوستانشان عاشق پنهان دارند یا نه.

اپلیکیشن زوج‌یابی فیس‌بوک روز پنجشنبه در آمریکا در دسترس قرار  گرفت، و انتظار می‌رود اوایل سال آینده میلادی در بریتانیا و اروپا هم به راه بیفتد.

این اپلیکیشن که مدت‌ها انتظارش می‌رفت، بخشی از اپلیکیشن اصلی فیس‌بوک است، اما برای دسترسی به آن کابران باید یک پروفایل جداگانه درست کنند.

این اپلیکیشن با اینستاگرام هم یک‌کاسه است، و به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و پست‌هایشان را در پروفایل‌های زوج‌یابی خود منتشر کنند.

اما شاید بخشی از آن که بیش از همه مورد انتظار کابران بود، «علاقه پنهانی» (Secret Crush) باشد، که به کاربران اجازه می‌دهد تا 9 نفر از دوستان فیس‌بوکی خود را که بیش از صرِفِ دوست به آنها علاقه دارند، انتخاب کنند.

کسانی که به عنوان عشق پنهان انتخاب شده‌اند، یک پیام ناشناس دریافت می‌کنند، و اگر آن شخص هم، ستایشگر ناشناس خود را به فهرست «علاقه  پنهان» اضافه کند، با هم زوج می‌شوند، و نام هر دو آشکار می‌شود.

بخش «علاقه پنهان» اولین بار در ماه آوریل 2018 در کنفرانس تولید کنندگان اف8 فیس‌بوک اعلام شد، و آشکار شد که چگونه از شبکه موجود دوستان کاربران برای برقراری ارتباط آنها با ستایشگران ناشناس‌شان استفاده می‌کند.

مدیرعامل گروه عظیم زوج یابی «مچ» - که مالک  «تیندر»، «اوکی‌کیوپید»، «پلنتی آو فیش» و «مچ دات کام» است، از اعلام این خبر شگفت‌زده شد.

مندی گینزبرگ گفت که از رقابت استقبال می‌کند، اما این خبر زمانی اعلام شده که فیس‌بوک با رسوایی بزرگی در حفظ حریم خصوصی کاربران روبروست، و اطلاعات میلیون‌ها کاربر آن افشا شده‌ است.

خانم گینزبرگ در آن زمان گفت: «با توجه به حجم اطلاعات شخصی  حساسی که در این زمینه وجود دارد، ما از زمان‌بندی (راه افتادن اپلیکیشن زوج‌یابی فیس‌بوک) تعجب کردیم».

«ولی گذشته از این، ما هم‌چنان کاربران خودمان را با ابتکاراتی در فراورده‌هایمان و تمرکز بی‌وقفه بر موفقیت روابط، شاد خواهیم کرد. ما این حوزه فعالیت را بهتر از هر کسی درک می‌کنیم».

به رغم این تضمین‌ها، در پی اعلامیه فیس‌بوک، سهام گروه مچ بیش از 20 درصد سقوط کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، هنگام پاسخ‌گویی در باره نگرانی‌های موجود در باره حریم خصوصی، گفت که اپلیکیشن زوج‌یابی جدید «از ابتدا با در نظر داشتن ایمنی» طراحی شده‌بود و این شرکت شرایط امنیتی خود را بهبود بخشیده‌است.

او گفت: «دوستان شما نمی‌توانند پروفایلتان را ببینند، و شما قرار است فقط به کسانی پیشنهاد شوید که دوستتان نیستند».

«این اپلیکیشن برای بناکردن روابط واقعی و درازمدت است، نه فقط برای روابط موقت».

از سال 2018، فیس‌بوک پیوسته گرفتار رسوایی‌های مربوط به حریم خصوصی بوده است.

هفته پیش، یک پژوهشگر امنیتی یک بانک اطلاعاتی ناامن حاوی 419 میلیون شماره تلفن کابران فیسبوک را در اینترنت کشف کرد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech

© The Independent

بیشتر از زندگی