رأی‌دهنده آیوایی وقتی فهمید «بوتجج» همجنسگراست، خواستار تغییر رأی خود شد

رای دهندگان آیوا، پس از فهمیدن هجنسگرا بودن بوتجج‌، نظر خود را تغییر دادند

 پیت بوتجج، شهردار ایندیانا و یکی از نامزدهای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰- SPENCER PLATT / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AF

پس از اتفاق انتخاباتی سردرگم‌کننده و ناامیدکننده دوشنبه شب، ویدیویی در رسانه‌ها ظاهر شد که در آن یکی از رأی‌دهندگان در یک مجلس انتخاباتی آیووا، پس از آنکه متوجه می‌شود پیت بوتجج، شهردار ایندیانا، همجنسگرا است، خواستار تغییر رأی خود می‌شود.

بعدازظهر سه‌شنبه، لوا هابکا، رئیس مجلس حزب دموکرات شهرستان هاوارد، این ویدیو را در توییتر منتشر کرد و نوشت نیکی هیور، مسئول مجلس انتخابی که به درخواست این زن واکنش نشان می‌دهد، نمونه‌ای فوق‌العاده از یک شخص آیوایی است.

در این ویدیو، وقتی این زن متوجه می‌شود که بوتجج همجنسگرا است و شوهر دارد، شوکه می‌شود و رأی خود را پس بگیرد.

این زن می‌پرسد: «شوخی می‌کنید؟ اگر این‌طور است، من نمی‌خواهم چنین شخصی به کاخ سفید راه پیدا کند.»

خانم هیور بلافاصله رأی این زن را به او برنمی‌گرداند و در عوض می‌کوشد او را متقاعد کند که گرایش جنسی بوتجج نباید بر اعتبار او به عنوان یک نامزد تأثیر بگذارد.

هیور در پاسخ او می‌گوید: «مهم‌تر از هر چیز دیگری این است که او یک انسان است، مانند من و شما. این مسئله اصلا نباید مهم باشد.»

این زن در جواب می‌گوید: «بهتر است او انجیل را بخواند.»

هیور در ادامه توضیح می‌دهد که بوتجج نیز یک مسیحی است و هچمنان تلاش می‌کند که این رأی‌دهنده را در حمایت از بوتجج قانع کند.

او می‌گوید: «من از شما می‌خواهم که عمیقا در این مورد فکر کنید؛ وقتی شما به حرف‌های شخصی باور دارید، آیا واقعا فرقی می‌کند که او مرد یا زن باشد، دگرجنسگرا باشد یا همجنسگرا؟ سئوال من از شما این است.»

این سخنان هیچ تأثیری بر رأی‌دهنده نمی‌‌گذارد و او در پاسخ می‌گوید: «همه باورم به او از بین رفت. دیگر هیچ اعتقادی به او ندارم.»

در ادامه این مشاجره، هیور می‌گوید در مورد مقررات پس گرفتن رأی سئوال خواهد کرد، اما یک بار دیگر با تکیه بر اعتقادات مسیحی خود، سعی می‌کند رأی‌دهنده را قانع کند.

در نهایت، این زن توضیحات هیور را رد می‌کند و می‌گوید که حمایت وی از بوتجج به این معنی است که به گفته‌های انجیل باور ندارد. رأی‌دهنده سئوال می‌کند که چرا گرایش جنسی بوتجج را به طور علنی‌تری آشکار نمی‌کنند، و هیور در پاسخ او می‌گوید که همه می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این که چه موضوعی باعث این رویارویی شده است و بلافاصله پس از آن چه اتفاقی افتاده - از جمله اینکه آیا این زن رأی خود را پس گرفته است یا خیر - هنوز مشخص نیست.

این ویدیو فعلا دموکرات‌ها را که همچنان منتظر نتیجه رأی‌گیری مجلس انتخاباتی دوشنبه شب هستند به خود سرگرم کرده است. مقامات ایالتی حزب دموکرات اعلام کرده‌اند که وجود مشکل در نرم‌افزار رأی‌گیری یک شرکت ثالث، عامل اصلی تأخیر در اعلام نتایج رسمی است.

با اینکه دفتر ایالتی حزب اسم هیچ برنده‌ای را اعلام نکرده بود، پس از رأی‌گیری بوتجج تصمیم به ایراد سخنرانی گرفت و از سخنان او چنین برداشت شد که می‌خواهد خود را برنده آیوا اعلام کند. به همین دلیل، او روز سه‌شنبه با انتقادات شدیدی روبه‌رو شد و هشتگ‌هایی با مضمون «پیت متقلب» در کنار شکلک موش به سرعت در اینترنت پخش شد.

امروز، بوتجج در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی از سخنان سه‌شنبه خود عقب‌نشینی کرد و در عوض گفت که این مجلس انتخاباتی یک پیروزی آشکار برای این کارزار انتخاباتی است و نه یک پیروزی کلی.

دفتر حزب دموکرات در آیوا اعلام کرد که به احتمال زیاد نتایج تا اواخر بعدازظهر سه‌شنبه منتشر خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان