امامزاده صالح برای نکونام بدیمن بود؛ سقوط با پیراهن مشکی در روز معجزه پرسپولیس

محسن تنابنده، بازیگر و از هواداران پروپاقرص استقلال، خطاب به نکونام نوشت: «مگه می‌شه پای قهرمانی باشی و این‌قدر بی‌کیفیت بازی کنی؟»

جواد نکونام، سرمربی استقلال، امامزاده صالح تهران، هواداران پرسپولیس و استقلال‌ــ ایندیپندنت فارسی

هیجان‌انگیزترین روز فوتبال ایران در فصل جاری لیگ برتر جمعه چهارم خرداد رقم خورد؛ روزی که پرسپولیس موفق شد مسابقه‌ای را که سه بر هیچ عقب بود، با پیروزی چهار بر سه به پایان برساند و با استفاده از توقف استقلال در مازندران، در فاصله دو هفته مانده تا پایان لیگ، صدرنشین شود.

در همین حال بازیکنان و مربیان استقلال تهران پس از تساوی صفر‌ــ صفر در ورزشگاه وطنی قائمشهر مقابل نساجی و واگذاری صدر به رقیب، باز هم به دستور جواد نکونام مجبور شدند قضاوت داوران را علت اصلی ناکامی خود و برد پرسپولیس معرفی کنند، اما نمایش دور از انتظار و ضعیف آبی‌پوشان مقابل تیم انتهای جدولی نساجی صدای اعتراض بسیاری از هواداران این باشگاه را هم درآورد و کار را به جایی رساند که حساب اینستاگرام این باشگاه امکان نظر گذاشتن را برای هواداران غیرفعال کرد.

شاگردان جواد نکونام مقابل نساجی مازندران تنها دو شوت درون چارچوب داشتند و با ۲۸ صدم درصد امید گل، بازی را به پایان رساندند اما پرسپولیس، دیگر امید اصلی قهرمانی، با ۱۲ شوت درون چارچوب و ۴.۸۹ امید گل در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال خوزستان، از شکست ایده‌های نکونام بیشترین استفاده را برد و با چهار گلی که ظرف ۲۰ دقیقه به ثمر رساند، کام‌بکی رویایی را برای هوادارانش رقم زد.

جواد نکونام که هفته گذشته با حضور در مراسمی حکومتی به منظور تجلیل از خانواده‌ نیروهای سرکوبگر کشته‌شده در اعتراض‌های سال ۱۴۰۱ در حرم امامزاده صالح واقع در میدان تجریش تهران، موجی از انتقاد هواداران فوتبال در ایران را برانگیخته بود، پس از پایان مسابقه با نساجی و در کنفرانس خبری، مدعی شد که داور این دیدار یک پنالتی را به سود تیمش اعلام نکرد و به اخراج بازیکن استقلال خوزستان در دیدار با پرسپولیس هم معترض شد.

این در حالی است که اکثر کارشناسان داوری در ایران در صحنه بحث‌برانگیز ورزشگاه وطنی، تصمیم بیژن حیدری را تایید کردند و از سوی دیگر در صحنه اخراج بازیکن استقلال خوزستان در دیدار با پرسپولیس، نیز تمامی کارشناسان داوری در ایران نشان دادن کارت زرد دوم به ساویو روبرتو را درست دانستند.

یک خبرنگار ورزشی در قائمشهر در پاسخ به ادعای نکونام درباره داوری‌ها، اخراج نشدن میلاد فخرالدینی، مدافع آبی‌ها، در دقیقه ۲ دیدار با آلومینیوم را به او یادآوری کرد اما نکونام تنها با بیان جمله «با شما صحبت نکردم»، از پاسخ دادن به او شانه خالی کرد.

محسن تنابنده، بازیگر ایرانی و از هواداران پروپاقرص استقلال، نیز در اینستاگرام نوشت: «مگه می‌شه پای قهرمانی باشی و این‌قدر بی‌کیفیت بازی کنی؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یا این حال نکونام بی‌توجه به انتقادها و ده‌ها هزار نظر اعتراضی هواداران این تیم در شبکه‌های اجتماعی، در پایان سخنانش مدعی شد که ما «جام شرافت و پاکی» را بردیم و «آن یکی جام هم مبارک تیم دیگر»؛ سخنانی که نشان می‌دهد او با وجودی که هنوز تا پایان لیگ دو مسابقه دیگر در پیش دارد، از بازگشت به صدر جدول و قهرمانی ناامید شده است.

در شرایطی که پیش از این، باشگاه پرسپولیس با انتشار ویدیویی مدعی شده بود که تیم استقلال تهران در فصل جاری لیگ برتر از اشتباه داوری ۱۸ امتیاز سود برده، استقلالی‌ها نیز روز جمعه در ویدیویی ادعا کردند پرسپولیس از سوت‌‌های اشتباه داوران ۲۰ امتیاز سود برده است؛ بدین ترتیب هم‌زمان با افشای پرونده‌های فساد مالی و پرداخت رشوه در فوتبال ایران که به برکناری رئیس کمیته داوران و مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر منجر شد، اعتراض‌های به عملکرد فدراسیون فوتبال نیز به اوج رسیده است.

پرسپولیسی‌ها نیز با وجود عملکرد درخشان در نیمه دوم دیدار با استقلال خوزستان و تبدیل شکستی تحقیرآمیز به بردی رویایی، نمی‌توانند از ضعف‌های دفاعی تیمشان و همچنین دو دیدار سخت بعدی مقابل دو تیم‌های آماده شمس‌آذر قزوین و مس رفسنجان غافل باشند. ضعف‌هایی که در صورت برطرف نشدن، می‌توانند به از دست رفتن قهرمانی برای آنان و بازگشت شاگردان نکونام به صدر منتهی شوند.

اطمینان از قهرمانی آفتی بود که در نیمه دوم دیدار تیم‌های استقلال و نساجی، به جان شاگردان نکونام افتاد و آن‌ها با اطلاع از جلو افتادن استقلال خوزستان از پرسپولیس با سه گل، گمان می‌کردند با یک تساوی مقابل نساجی نیز همچنان صدرنشین باقی می‌مانند، اما فوتبال بار دیگر ثابت کرد که پیش‌بینی‌پذیر نیست و در حالی که حدود نیمی از هواداران پرسپولیس هم بین دو نیمه و با سر دادن شعار علیه اوسمار و بازیکنان، ورزشگاه را ترک کرده بودند، در پایان مسابقه، یکی از دراماتیک‌ترین و شادترین لحظات تاریخ فوتبال ایران برای پرسپولیسی‌ها رقم خورد.

بیشتر از فوتبال