عذرخواهی کلیسای انگلستان برای گفتن «رابطه جنسی مخصوص زوج‌های متأهل دگرجنس‌گراست»

اسقف‌های اعظم می‌گویند این سخنان به اعتماد عمومی آسیب می‌زند

کلیسا با انتقاد شدید اسقف‌هایی روبه‌رو شد که تلاش می‌کردند خود را از این رهنمودها مبرا کنند - JONATHAN BRADY / POOL / AFP

اسقف‌های اعظم یورک و کانتربری، به خاطر بیانیه کلیسای انگلستان - که می‌گوید رابطه جنسی مخصوص زوج‌های متأهل دگرجنسگراست، پوزش خواسته‌اند.

جاستین ولبی و جان سنتامو اعتراف کردند که رهنمود جنجالی آن‌ها در هفته گذشته باعث ایجاد «تفرقه و آسیب» می‌شود. این دو گفته بودند که زندگی شریکی، نباید چیزی بیش از «دوستی بدون رابطه جنسی» باشد.

این دو اسقف اعظم، در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «در جلسه این هفته در کالج اسقف‌های انگلستان، همچنان بر پایبندی خود به پروژه «زندگی با عشق و ایمان» که به پرسش‌های مربوط به هویت، جنسیت و ازدواج می‌پردازد، تأکید کردیم. هدف این فرآیند این است که پل‌های ارتباطی ایجاد کنیم تا بتوانیم مباحث دشوار را - که جهت تعیین مسیر آینده کلیسای انگلستان ضروری هستند، به بحث و گفت‌وگو بگذاریم.»​

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلیسا با انتقاد شدید اسقف‌هایی روبه‌رو شد که تلاش می‌کردند خود را از این رهنمودها مبرا کنند. طبق این رهنمودها، روابط جنسی خارج از چارچوب ازدواج دگرجنس‌گرایان، خلاف اهدافی است که خداوند برای انسان‌ها تعیین کرده است.

این بیانیه - که مجددا بر دیدگاه کلیسا در مورد این موضوع تأکید می‌کند، پس از آن منتشر شد که اخیرا لایحه‌ای مبنی بر قانونی کردن «پیوند مدنی» بین همجنسگرایان مذکر و مؤنث، به مجلس ارائه شد.

این دو اسقف اعظم از مطرح شدن این سخنان در آستانه انتشار گزارش یافته‌های پروژه «زندگی با عشق و ایمان» در مورد جنسیت ابراز تأسف کردند.

در رهنمود کلیسا آمده است: «برای مسیحیان، ازدواج - که اتحاد مادام العمر بین زن و مرد است و عقد آن با اعلام پایبندی به تعهداتی بسته شود، همچنان زمینه مناسب فعالیت جنسی است.»

در کلیسای انگلستان به روحانیون اجازه داده می‌شود که با افراد هم‌جنس خود پیوند مدنی داشته باشند، اما صرفا به شرط اینکه از رابطه جنسى‌ پرهيز کنند.

جین اوزان، از مبارزان مدنی برجسته در حوزه پذیرفتن دگرباشان در کلیسا، گفت این عذرخواهی جای تشکر دارد اما فاقد چیزی است که برای افراد طرد‌شده از کلیسا ضروری است.

خانم اوزان - که نامه سرگشاده‌ای در انتقاد از بیانیه اول کلیسا نوشته و در آن کلیسا را «مضحکه» خوانده است، گفت: «اکنون به چیزی بیش از حرف زدن نیاز داریم.»

© The Independent