ویروس کرونا؛ شناسایی نخستین مورد در نیویورک

سازمان بهداشت جهانی، اپیدمی ویروس کرونا را یک اضطرار جهانی اعلام کرده است

دو عابر پیاده در محله چینی‌های شهر نیویورک برای محافطت خود از ویروس کرونا از ماسک صورت استفاده کرده‌اند-Platt/Getty Images/AFP

مقامات شهر نیویورک می‌گویند، فردی که پس از بازگشت از چین عوارض بیماری کرونا را نشان داده، مورد آزمایش‌های پزشکی قرار گرفته است.

این تازه‌ترین گزارش در ارتباط با شیوع ویروس کروناست - که هشت مورد آن در شهر بوستون، ایالت ماساچوست، گزارش شده است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا - که به سرعت گسترش می‌یابد، به ۱۴ هزار نفر در جهان رسیده است.

اداره بهداشت تن و روان شهر نیویورک، در توییتی نوشت: «نخستین فرد مظنون به ابتلا به ویروس کرونا در شهر نیویورک مورد آزمایش قرار گرفته است.»

در ادامه این توییت آمده است: «این بدان معنی است که این فرد بدون علت دیگری - مثل آنفولانزا و ویروس‌های دیگرسرماخوردگی، با عوارض تب، سرفه و نفس تنگی ازچین وارد شده و مورد شناسایی و آزمایش قرار گرفته است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیمار - که هویتش فاش نشده، ظاهرا زیر چهل سال دارد و به گفته مقامات اداره بهداشت برای آزمایش به بیمارستان بل ویو، در منهتن منتقل شده است.

روز شنبه، بیل دو بلاسیو، شهردار نیویورک و مقامات اداره بهداشت در یک کنفرانس خبری به ساکنان نیویورک اطمینان خاطر دادند که درمعرض ابتلای فوری به ویروس کرونا - که تاکنون جان بیش از ۳۰۰ نفر را در چین گرفته است، قرار ندارند.

شهردار گفت:«ساکنان نیویورک باید به زندگی عادی‌شان ادامه دهند.»

دکتر اکسیریس باربوت، مشاور اداره بهداشت شهر نیویورک، گفت: «این چیزی نیست که در مترو یا اتوبوس به کسی سرایت کند.» اما او مردم را تشویق کرد که دست‌هایشان را مرتب بشویند و در صورت سرفه یا عطسه جلوی دهان و بینی‌شان را بگیرند.

به گفته مسئولان، پیش از رویداد اخیر، چهار مورد دیگر از ظن ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک گزارش شده بود، که هنوز تا ساعات بعد از ظهر یکشنبه تایید نشده است. 

اداره بهداشت تن و روان نیویورک همچنین می‌گوید: «روزانه تحولات مربوط به اوضاع (کرونا) را زیر نظارت دارد.» و «برای آگاهی مردم از چگونگی حفاظت از خود و خانواده‌هایشان، اطلاعات آموزشی در اختیار آن‌ها می‌گذارد.»

سازمان بهداشت جهانی، اپیدمی ویروس کرونا را یک اضطرار جهانی اعلام کرده و هشدار داده است که بیماری می‌تواند در کشورهایی که نظام بهداشتی ضعیفی دارند، منتشر شود. 

از هنگام شیوع ویروس کرونا در ماه دسامبر، دست‌کم ۲۵ کشور موارد آن را در مرزهای خود تایید کرده‌اند.

تازه‌ترین مورد بیماری، در شهر بوستون، و در یک دانشجوی دانشگاه ماساچوست دیده شده است.

روز شنبه، دانشگاه ماساچوست در بیانیه‌ای، ضمن تایید این خبر گفت: «در مواردی از این قبیل، ممکن است وحشت بر ما مستولی شود. به یاد داشته باشیم که ویروس گناه کسی نیست و هرکسی می‌تواند به آن مبتلا شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان