آمریکا، بریتانیا و کانادا تحریم‌های موشکی و پهپادی علیه جمهوری اسلامی وضع کردند

به گفته مقامات آمریکایی، یکی از شرکت‌های تحریم شده در کانون حمایت از صنعت پهپادی جمهوری اسلامی قرار دارد

چند پهپاد و پرچم آمریکا، بریتانیا و کانادا

ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه در هماهنگی با بریتانیا و کانادا به دلیل حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل مجموعه تحریم‌های جدیدی علیه صنایع موشکی و پهپادی ایران وضع کرد. جمهوری اسلامی در حمله‌ها به سوی اسرائیل از صدها موشک و پهپاد استفاده کرده بود که گزارش‌ها حاکی از آن است که نیمی از آنها یا در لحظه پرتاب دچار مشکل شدند یا در خاک ایران و دیگر کشورها سقوط کردند یا ساقط شدند. ارتش اسرائیل هم می‌گوید که ۹۹ درصد پهپادها و موشک‌هایی که توانستند به اسرائیل نزدیک شوند را ساقط کرده است.

این تحریم‌ها بیش از ۱۲ شرکت و شخص را هدف می‌گیرد و شامل تحریم نفتکش‌هایی که نفت ایران را به چین می‌رسانند نیز می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مقامات آمریکایی، یکی از شرکت‌های تحریم شده در کانون حمایت از صنعت پهپادی جمهوری اسلامی قرار دارد. براساس گزارش‌ها شرکت تندر صحرا Sahara Thunder، قراردادی ۱.۷۵ میلیارد دلاری برای تامین هزاران پهپاد برای روسیه دارد.

برایان نلسون، دستیار خزانه‌داری آمریکا در زمینه تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران به بی‌ثبات کردن خاورمیانه، حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین،هدف قرار دادن اسرائیل و مسلح کردن شبه‌نظامیان ادامه می‌دهد.»

او گفت، در هماهنگی با شرکای بریتانیایی و کانادایی برای مقابله با آنهایی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی در منطقه را پشتیبانی می‌کنند از همه ابزارها استفاده می‌کنیم.

بیشتر از جهان