تعقیب قانونی ۷ هزار پزشکی که در کره‌جنوبی اعتصاب کرده‌اند

حدود ۷۰ درصد از پزشکان کارآموز و تازه‌کار این کشور از ۲۰ فوریه اعتصاب کرده و بخش‌های خدمات پزشکی و فوریت‌ها را مختل کرده‌اند

پزشکان کره جنوبی با پلاکاردهایی با مضمون "مخالفت با افزایش سهمیه دانشکده های پزشکی" در تجمعی علیه طرح دولت در سئول، ۳ مارس ۲۰۲۴ ـ Jung Yeon-je / AFP

کره جنوبی دربرابر پزشکان کارآموز، که اعتصاب علیه طرح افزایش پذیرش سهمیه دانشکده پزشکی را ادامه می‌دهند، اقدام قانونی خواهد کرد.

حدود ۷۰ درصد از پزشکان تازه‌کار و کارآموز این کشور، تقریبا ۹ هزار نفر، از ۲۰ فوریه اعتصاب کرده‌اند و برخی از خدمات پزشکی و بخش‌های فوریت [اورژانس] را از کار انداخته‌اند.

دولت پیش‌تر درمورد پیامدهای احتمالی و قانونی، ازجمله احتمال تعلیق پروانه پزشکی، به این پزشکان هشدار داده بود و گفته بود اگر تا پایان ماه گذشته به کار برنگردند متحمل جریمه یا حبس خواهند شد.

چو کیو هونگ، وزیر بهداشت کره جنوبی، در نشستی تلویزیونی گفت: «از امروز قصد داریم با بازرسی مراکز پزشکی مطمئن شویم که کدام پزشکان کارآموز به کار بازنگشته‌اند تا بدون استثناء طبق قانون و اصول اقدام کنیم. لطفا به یاد داشته باشید پزشکانی که به کار بازنگردند ممکن است در مسیر حرفه‌ای‌شان با مشکلات جدی مواجه شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه، هزاران پزشک کره جنوبی در تظاهراتی گسترده شرکت کردند که انجمن پزشکی کره [کی‌ام‌ای] آن را سازمان‌دهی کرده بود. این انجمن سخن‌گوی پزشکان خصوصی است و با خواسته‌ دولت برای شکستن اعتصاب و ازسرگیری وظایف پزشکان کارآموز آشکارا مقابله می‌کند.

انجمن پزشکی جهانی، که نماینده پزشکان است، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «اقدام‌های دولت کره برای سرکوب صدای رهبران منتخب انجمن پزشکی را به‌شدت محکوم می‌کند» و افزود که حق پزشکان در اقدام‌های جمعی ازجمله اعتصاب را تایید می‌کند.

پزشکان معترض با پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش ۲ هزارنفری سهمیه ورودی دانشکده پزشکی در سال آینده مخالف‌اند. آنها می‌گویند دولت پیش از تلاش برای افزایش تعداد دکترها، ابتدا باید به شرایط کاری و دستمزد آنها رسیدگی کند.

میانگین تعداد پزشک به‌ازای هر بیمار در کره جنوبی، در قیاس با دیگر اقتصادهای بزرگ جهان، بسیار کم است، به همین دلیل دولت به‌تازگی پیشنهاد کرده است که به سهمیه سالانه ۳ هزار دانشجوی پزشکی ۲ هزار نفر دیگر اضافه شود.

نظرسنجی گالوپ به‌تازگی نشان داد که ۷۶ درصد به طرح دولت برای افزایش سهمیه دانشکده‌های پزشکی واکنش مثبت نشان داده‌اند.

ایندیپندنت برای کسب اطلاعات بیشتر با انجمن پزشکی کره تماس گرفته است. 

© The Independent

بیشتر از جهان