«ازدواج با فوتبال»؛ مستندی درباره زوایای پنهانی زندگی مشترک بازیکنان فوتبال

در این مجموعه مستند می‌بینیم که شریک زندگی و فرزندان باید آماده باشند تا بلافاصله نقل مکان کنند، و برنامه‌ریزی رویدادهای مهم زندگی به فصل فوتبال بستگی دارد

مجموعه مستند ازدواج با فوتبال‌ــ Amazon Prime

تصور کنید قرار است برای یک تیم لیگ برتر بازی کنید و همان موقع درد زایمان سراغ همسرتان می‌آید؟ تصور کنید ناگهان ناچار شوید از کشوری به کشور دیگر نقل‌مکان کنید؟ مستند جدیدی که به‌تازگی از پرایم پخش شده است سراغ همسران و دوست‌دخترهای بازیکنان مطرح فوتبال‌ــ جورجینیو، ایلکای گوندوغان، ریاض محرز، جیمز تارکووسکی، و مت ترنر‌ــ رفته است تا پاسخ سوال‌هایی از این دست را بیابد.

به نوشته بی‌بی‌سی اسپورت، در مجموعه مستند «ازدواج با فوتبال» (Married to The Game) تعطیلات پرزرق‌وبرق، خانه‌های درندشت و مهمانی‌های بزرگ می‌بینید. اما فداکاری‌هایی هم وجود دارد.

برنامه‌‌ها از مدت قراردادهای کوتاه باشگاهی فراتر نمی‌روند و شریک زندگی و فرزندان باید آماده باشند تا بلافاصله نقل مکان کنند، و برنامه‌ریزی رویدادهای مهم زندگی به فصل فوتبال بستگی دارد.

آنچه در ادامه مي‌آید گلچینی از بهترین بخش‌های این مستند شش قسمتی است.

جورجینیو به اشاره کت هاردینگ به پیشنهاد ازدواج پاسخی بی‌رحمانه داد

جورجینیو از سال ۲۰۲۰ با کت هاردینگ رابطه دارد و یک پسر دارند. آن‌ها هر دو به موسیقی علاقه دارند و هاردینگ مشغول یادگیری پرتغالی، زبان مادری جورجینیو، است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما به نظر می‌رسد در قسمت اول مستند لحظه‌ای معذب‌کننده رخ می‌دهد. هاردینگ از جورجینیو می‌پرسد آیا آن روز قصد دارد به او پیشنهاد ازدواج بدهد و «محض احتیاط» انگشت مناسب را خالی گذاشته است.

بینندگان پاسخ این بازیکن ایتالیایی ۳۲ ساله را «رک و بی‌رحمانه» توصیف می‌کنند، وقتی می‌گوید انگشتش «همچنان خالی خواهد ماند» و بعد ناگهان از اتاق می‌رود بیرون.  

جیمز تارکووسکی و هسرش سامانتا دوست دارند در اتاق خواب وقت بگذرانند

جیمز تارکووسکی در ژوئن گذشته با شریک زندگی چندساله‌اش ازدواج کرد و شعله عشقشان همچنان روشن است.

وقتی در قسمت سوم مستند از سامانتا سوال شد او و مدافع تیم اورتون از چه کاری بیشتر لذت می‌برند.

او گفت: «یادتان نمی‌آید وقتی جوان‌تر بودیم، عادت داشتیم برویم در رختخواب و به خودمان می‌گفتیم این بخش موردعلاقه‌ام از روز است.»

ایلکای گوندوغان و همسرش سارا عرفاوی در مورد خلق‌و‌خوی متضادشان شوخی می‌کنند

این هافبک آلمانی در سال ۲۰۲۲ با سارا عرفاوی، بازیگر و مدل ایتالیایی، ازدواج کرد.

گوندوغان ۳۳ ساله تابستان گذشته پس از هفت سال بازی در منچستر سیتی، به بارسلونا پیوست.

عرفاوی تعریف می‌کند که زندگی با یک بازیکن فوتبال در فصل نقل‌و‌انتقالات باشگاهی چگونه است: «ظرف یک ساعت به شما تلفن می‌زنند و اطلاع می‌دهند باید بروید. یک بلیت هواپیما بگیرید و بروید و زندگی‌تان را تغییر بدهید.»

گوندوغان می‌گوید موقع جمع‌آوری وسایل برای نقل‌مکان به اسپانیا «روالی مشخص» داشت و مادرش «احتمالا تنها کسی بود» که او اعتماد داشت وسایلش را برایش جمع می‌کند.

همسر محرز، تیلور وارد، هیچ دوستی در عربستان سعودی ندارد

ریاض محرز، مهاجم الجزایری، تابستان گذشته پیراهن تیم منچستر سیتی را پس از پنج سال از تن درآورد و با الاهلی عربستان سعودی قرارداد بست.

در قسمت دوم این مجموعه مستند، تیلور وارد، همسر محرز، می‌گوید که نقل مکان چه مسئله بزرگی است. او به شوهرش یادآوری می‌کند که «منچستر خانه او است» و محرز «خود‌به‌خود ۳۰ دوست جدید پیدا کرد» که هم‌تیمی‌های جدیدش بودند، در حالی که او تنها «توی خانه نشسته است».

محرز شانه‌هایش را بالا می‌اندازد و بدون اینکه احساس چندانی بروز بدهد، می‌گوید: «این هم بخشی از بازی است، مگر نه؟»

به نظر می‌رسد این بازیکن فوتبال ۳۳ ساله دخالت چندانی در برنامه‌ریزی جشن عروسی‌اش نداشت.

وارد می‌گوید مسئولیت‌های محرز به خرید حلقه‌ها، تهیه لباس خودش و آمدن سروقت به جشن عروسی محدود بود. محرز به‌رغم لغو پرواز و مشکل اندازه اشتباه حلقه‌ها، از پس این کارها برآمده بود.

وارد ابراز رضایت می‌کند که محرز حتی یک جفت کفش هم برای عروسی‌اش خریده بود و توضیح می‌دهد که محرز وقتی با کفش ورزشی به عروسی خواهرش رفته بود، جنجال به پا شده بود.

مت ترنر و همسرش اشلی هرون زمان تولد فرزندشان را طبق برنامه مسابقات تنظیم می‌کنند

مت ترنر، دروازه‌بان ناتینگهام فارست و تیم ملی آمریکا، و همسرش اشلی هرون دو فرزند دارند.

در این مجموعه مستند، می‌بینیم که رویدادهای خانوادگی مهم یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال تا چه حد تحت تاثیر برنامه مسابقات فوتبال است. در یک صحنه، او برای سونوگرافی بارداری هرون تماس ویدیویی می‌گیرد تا زمان زایمان طوری تنظیم شود که با مسابقات تداخل نداشته باشد.

ترنر ۲۹ ساله می‌گوید از دست دادن جلسه‌های سونوگرافی و وقت‌های پزشک «سخت» است اما می‌افزاید «من خیلی چیزها را در زندگی‌ام از دست داده‌ام، و به‌نوعی به این موضوع کمی کرخت شده‌ام».

بیشتر از فوتبال