«روح» فراماگو و «تاکسیدو» دولچه و گابانا در هفته مد میلان

دولچه و گابانا هم به خانه مدهایی پیوست که سبک پلنگی «همسر خلافکار» را عرضه کردند

نمایش پاییز و زمستان ۲۰۲۴ خانه مد ایتالیایی دولچه و گابانا در هفته مد میلان/ AFP

دولچه و گابانا روز شنبه ۲۴ فوریه در هفته مد میلان مجموعه‌ای از لباس‌های الهام‌گرفته از «تاکسیدو» را ارائه کرد؛ لباس‌های زنانه عمدتا مشکی برای پاییز آینده.

نمایش پاییز/زمستان ۲۰۲۴ این خانه مد ایتالیایی که «تاکسیدو» نام دارد، با کت‌های کوتاه و دامن‌های لنگی گره‌خورده در جلو آغاز شد و به دنبال آن مدل‌ها با پیراهن‌ها و کت‌هایی الهام‌گرفته از تاکسیدو روی صحنه رفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 به گزارش رویترز، مدل‌ها در این نمایش، نیم‌تنه‌هایی با شلوارک‌های تا زانو یا شلوارهای تنگ، یقه‌های دورگردنی و جلیقه با الهام از کت‌های تاکسیدو و پیراهن‌های توری گلدوزی‌شده به تن داشتند.

طراحان، دومینیکو دولچه و استفانو گابانا، اینجا و آنجا روی بلوزهای مشکی بدن‌نما، کمر دامن‌ها و روی کفش‌ها را با پاپیون آراسته بودند. ستاره این نمایش نائومی کمپبل، کلاه مشکی با تزیینات توری به سر داشت.

رنگ غالب این مجموعه مشکی بود؛ با طرح‌های پلنگی، چند طرح نقره‌ای درخشان و یک بلوز و پیراهن ابریشمین که با طرح‌های خال‌خالی طلایی بزرگ تزیین شده بود. طرح پلنگی را در پاریس، در مجموعه جدید دیور، هم دیدیم. خانه‌مدهای لوکس مانند لویی ویتون، شنل، فندی و سن لورن نیز در مجموعه‌هایشان برای بهار/تابستان ۲۰۲۴ از مد «همسر خلافکار» که طرح‌های پلنگی و گل‌ درشت مشخصه آن است، استقبال کرده‌اند.

پیش از آن در رونمایی مجموعه جدید نشان تجاری فراگامو‌ (Ferragamo)، ماکسیمیلیان دیویس، طراح ارشد این خانه مد، با الهام از مد دهه ۱۹۲۰، لباس‌هایی با خط کمر افتاده، تزیینات پَر یا پولک‌ ارائه کرد.

در این مجموعه‌ به نام «روح» (Spirit)، کت‌ها و ژاکت‌های پشمی با سرشانه‌های پهن با پیراهن‌های ارگاندی و دامن‌های شفاف در تضاد بودند و رنگ‌های پاییزی مثل قرمز روشن، خردلی و مشکی را به نمایش می‌گذاشتند. کفش‌ها نیز چکمه‌های بلند تا ران، کفش‌های بندی و کفش‌های تزیین‌شده با پر بودند.

دیویس در یادداشت‌های این نمایش گفت: «در دهه ۱۹۲۰ از لباس به‌عنوان راهی برای نشان دادن آزادی و استقلال استفاده می‌شد؛ و این بیان آزادی چیزی است که با من، میراث من و فراگامو همداستان است.»

هفته مد میلان دوشنبه تمام شد. جدیدترین دور رونمایی از مجموعه‌های پاییز و زمستان ۲۰۲۴ اینک در پاریس در جریان است.

بیشتر از مُد و زیبایی