اندوه و زیبایی در نمایش زمستانی تام براون

مدل‌های براون، مانند گذشته، فقط برای نمایش لباس روی صحنه نیامدند، آن‌ها بازیگران خیال‌پردازی‌های او بودند که آرام روی زمین بایر زمستانی قدم می‌زدند

یک مدل روی صحنه نمایش مجموعه پاییز-زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵ تام براون در هفته مد نیویورک-AFP

تام براون، استاد تمام‌عیار نمایش  مد آمریکایی، چهارشنبه۱۴ فوریه، هفته مد نیویورک را به پایان رساند.

براون جدیدترین طرح‌های خود را در فضایی غم‌انگیز با مناظر زمستانی، روی زمینی پوشیده‌ از برف مصنوعی و با دکلمه شعر«کلاغ»(The Raven) ادگار آلن پو ارائه کرد؛ با حضور افراد مشهوری چون جانِت جکسون و کویین لطیفه در ردیف اول.


 براون درواقع در حالی که شعر پو روایت می‌کرد شاهکاری از دوخت‌های پیچیده را به نمایش گذاشت.
شعر غم‌انگیز «کلاغ»، با صدای کری کوون، ستاره سریال «عصر طلایی»، از زبان دلداده‌ای روایت می‌شود که در سوگ معشوق ازدست‌رفته‌اش لنور نشسته‌ است و پرنده سیاهی به ملاقاتش می‌آید که مدام تکرار می‌کند «همین است و دیگر هیچ!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدل‌های براون، مانند گذشته، فقط برای نمایش لباس روی صحنه نیامدند، آن‌ها بازیگران خیال‌پردازی‌های او بودند که آرام روی زمین بایر زمستانی قدم می‌زدند.

به گزارش آسوشیتد پرس، آخرین مجموعه تام براون، ترکیب مبتکرانه‌ای بود از کت، ژاکت، دامن و شلوار‌. درحالی‌که بعضی لباس‌ها فرم کامل و منسجمی داشتند، برخی دیگر راوی فضای ساختارشکنانه‌‌ای بودند که ویژگی همیشگی طراحی‌های براون‌اند.


هریک از کارها مجموعه‌ای از دوخت‌های پیچیده و چند‌لایه‌ای بود که این طراح در آخرین نمایش مد فاخر خود در پاریس ارائه کرده بود.

کیف‌ هکتور، کیفی به شکل سگ با الهام از حیوان خانگی براون، از نکات برجسته این نمایش بود. این کیف با کیسه ضدآبِ جداشدنی که روی کفش‌ها هم کشیده شده بود، در دست برخی مدل‌ها دیده می‌شد.

اگرچه نمایش با فریادهای ترسناک «همین است و دیگر هیچ!» کوون به پایان رسید، اما این طراح روز ولنتاین را فراموش نکرده بود. پس از پایان نمایش با جعبه بزرگی به شکل قلب، و احتمالا پر از شکلات، روی صحنه آمد و آن را به شریک زندگی‌اش اندرو بولتن هدیه داد.


نمایش‌های براون همیشه حال و هوای تئاتری‌ دارند که هوادارانش را برای دیدن مجموعه‌های تازه‌اش مشتاق می‌کند؛ گزینه‌ای عالی برای بستن پرونده مد نیویورک و پرواز به سوی لندن.

در ادامه هفته‌های چهارگانه مد پاییز-زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵، لندن از ۱۶ تا ۲۰ فوریه، میزبان شیک‌پوشان دنیا خواهد بود.

بیشتر از مُد و زیبایی