هفته مد نیویورک؛ مجموعه پاییزه کریستین سیریانو با الهام از جهان «تلماسه»

مدل‌های پوشیده در پارچه‌های لَخت و رها با رداهای براق و موهایی که با تزئینات طلایی آراسته‌شده بود، به پیشواز هفته مد نیویورک رفتند

مجموعه کریستین سیریانو پاییز و زمستان ۲۰۲۴ در هفته مد نیویورک/AFP

کریستین سیریانو، طراح آمریکایی، در نمایش مد پاییز و زمستان ۲۰۲۴ آثارش با الهام از مناظر فیلم علمی-تخیلی «تلماسه» (Dune)، مجموعه‌ای ارائه کرد که عمیقا در رنگ‌های صحرا ریشه دارد.

در رونمایی این مجموعه در هتل پلازای نیویورک، پنجشنبه، ۸ فوریه (۱۸ بهمن)، یک روز پیش از شروع رسمی هفته مد این شهر، مدل‌های پوشیده در پارچه‌های لَخت و رها در رنگ‌های قهوه‌ای خاکی و قرمز با رداهای براق و متالیک و موهایی که با تزئینات طلایی آراسته‌شده بود، در حضور ده‌ها مهمان برجسته به پیشواز هفته مد نیویورک رفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیراهن‌ها اغلب در قسمت ران شکاف داشتند و مدل یقه‌ها، بینندگان را به دنیای ویوین وست‌وود می‌کشاند.

پارچه‌های رنگین‌کمانی و لمه جلوه‌ای آینده‌نگرانه به این مجموعه داده بود. ترکیب طلایی و قرمز و نیز مخمل و پارچه‌های براق، از مشخصات دیدنی این مجموعه بود.

سیریانو به رویترز گفت: «اگر (در آینده) می‌خواستید به یک مهمانی کوکتل یا شب‌نشینی بروید، چه می‌پوشیدید؟ فکر می‌کنم [در فیلم‌ها و داستان‌های علمی-تخیلی] آینده‌نگری را پوشش داده‌اند، اما اگر می‌خواستید جذاب باشید، چه می‌پوشیدید؟ این چیزی است که اگر بخواهیم در چنان دنیایی زندگی کنیم، می‌خواهم به آن بدهم.»

اشاره او به زمان وقوع داستان «تلماسه» است. این رمان را فرانک هربرت در ۱۹۶۵ نوشت، اما حوادث آن در آینده‌ای فرضی رخ می‌دهد که در آن، خانواده‌های نجیب‌زاده بر مستعمرات سیاره‌ای حکومت می‌کنند. این داستان بارها منبع الهام سینماگران بوده است؛ از جمله نسخه ۱۹۸۴ دیوید لینچ و فیلم ۲۰۲۱ دنی ویلنوو با بازی تیموتی شالامی و زندایا. قسمت دوم سه‌گانه ویلنوو قرار است این ماه اکران شود.

سیریانو گفت که می‌خواهد در نمایش خود که مهمانان مشهوری داشت، از جمله بازیگران، آلیشیا سیلورستون و جی. اسمیت-کامرون، ترکیبی از الگوها و قالب‌ها را ارائه دهد: «می‌خواستم مردم طیف وسیعی از لباس‌ها ببینند و فکر می‌کنم این همان چیزی است که مشتری من جویای آن است.»

در آغاز ماراتن مد یک‌ماهه‌ در شهرهای نیویورک، لندن، میلان و پاریس، نزدیک به ۵۰ نشان تجاری مشهور مجموعه‌های خود را در طول هفته مد نیویورک که تا چهارشنبه ادامه دارد، به نمایش خواهند گذاشت.

بیشتر از مُد و زیبایی