کارکنان بیمارستان‌های چین وقت رفتن به دستشویی هم ندارند

در واکنش به شیوع این بیماری، دولت چین دو بیمارستان جدید ساخته اما وسایل پزشکی رو به اتمام است

کارکنان بیمارستان پوشک بزرگ‌سالان را به تن می‌کنند چون فرصت رفتن به دستشویی ندارند-HECTOR RETAMAL / AFP

بر پایه گزارش‌ها، کارکنان بخش سلامت چین، پوشک بزرگ‌سالان را به تن می‌کنند چرا که حتی فرصت رفتن به دستشویی را ندارند.

شهر «ووهان» در استان «هوبی» از روز پنج‌شنبه و در پی اینکه گمان برده شد منشأ ویروس مرگ‌بار کرونا در بازار گوشت این شهر قرار دارد، در وضعیت قرنطینه به سر می برد.

این شهر 11 میلیون نفر جمعیت دارد و بیمارستان‌های اطراف مرکز پخش ویروس در تلاش برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری هستند. در این شهر بیمارستان، تخت، پزشک، پرستار و حتی وسایل ضروری پزشکی همچون دستکش‌های لاستیکی و ماسک صورت، به اندازه کافی وجود ندارد.

در واکنش به شیوع این بیماری، دولت چین دست به ساخت دو بیمارستان زده است. یکی از آنها گنجایش هزار بیمار را داشته و کار ساخت آن تا روز سوم فوریه به اتمام خواهد رسید. بیمارستان دیگر که 1300 تخت‌خوابی است، ظرف سه هفته آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش «واشنگتن پست»، برخی بیمارستان‌ها در این وضعیت پرفشار تنها یک پزشک دارند و گفته می‌شود که چند پزشک در حین انجام وظیفه جان خود را از دست داده‌اند. برخی کارکنان بیمارستان‌ها از آنجایی که فرصت رفتن به دستشویی را ندارند، پوشک بزرگ‌سالان را به تن می‌کنند. البته برخی نیز به این دلیل از پوشک استفاده می‌کنند که نمی‌خواهند به خاطر رفتن به دستشویی لباس‌های ایمنی خود را درآورده یا احتمالاً مجبور به پاره کردن آنها شوند.

یکی از پزشکان شهر «ووهان» در رسانه اجتماعی «ویبو» نوشت: «ما می‌دانیم لباس ایمنی که به تن داریم ممکن است که آخرینِ آن باشد و وسع‌مان نمی‌رسد که چیزی را هدر دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 «مرکز کنترل بیماری‌ها» در چین اعلام کرد که 15 تن از کارکنان بیمارستان در ووهان و در هنگام معاینه بیماران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بنا به گزارش «واشنگتن پست»، 14 تن از آنان تنها از سوی یک بیمار به این ویروس دچار شده‌اند. 

آخرین آمار که صبح روز یکشنبه منتشر شده و اخبار مربوط به این ویروس در 24 ساعت گذشته را پوشش می‌داد، حاکی از این بود که 15 تن دیگر جان خود را به دلیل ویروس کرونا از دست داده و 688 نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند که میزان کل بیماران را به عدد 1975 می‌رساند. به گفته دولت چین، پنج تن در هنگ کنگ، دو نفر در ماکائو و سه تن در تایوان به این ویروس دچار شده‌اند. عده اندکی نیز در ژاپن، کره جنوبی، ایالات متحده، ویتنام، سنگاپور، مالزی، نپال، فرانسه و استرالیا به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

ایالات متحده مواردی از ابتلا را در واشنگتن، شیکاگو و به تازگی در کالیفرنیای جنوبی گزارش داد. تشخیص ابتلای آخرین بیمار شنبه شب اعلام شد. این فرد از شهر ووهان آمده بود و اکنون از او به صورت انفرادی در بخش مراقبت‌های ویژه یک بیمارستان نگهداری می‌شود. کانادا نیز اعلام کرد که اولین مورد ابتلا در این کشور یک مرد بالای 50 سال است که به تازگی با سفر هوایی از ووهان به تورنتو آمده بود. 

این ویروس از خانواده بزرگ ویروس‌های کروناست که برخی از آنها تنها عامل سرماخوردگی می‌شوند. این خانواده از ویروس‌ها معمولاً علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را دارند که شامل سرفه، تب و در موارد شدید همراه با تنگی نفس است که در صورت وخامت به ذات‌الریه تبدیل شده و می‌تواند کُشنده باشد. مشخص نیست که این نوع از ویروس کرونا تا چه میزان مرگ‌آور است و حتی معلوم نیست که به اندازه آنفولانزای معمولی خطرناک باشد که در همه ساله تنها در ایالات متحده جان ده‌ها هزار تن را می‌گیرد.  

گمان می‌رود منشأ اولین مورد از این ویروس که در ماه گذشته تشخیص داده شد، جانور وحشی باشد که برای مصرف خوراکی در بازار ووهان به فروش رسیده است.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان